Geen rechten op mappen externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem/dilemma..

Ik zit op school voor ict in eindhoven en daar werken we met vm-ware etc etc.
nu hebben we daarvoor dus een eigen externe schijf.

Op mijn schijf staan dan een paar mappen met vm-workstations erin. Als ik deze op school open is er geen probleem. Maar zodra ik die mappen thuis open krijg ik een foutmelding dat ik onbeperkte rechten heb. Heb ze op school al laten aanpassen maar dat heeft niet geholpen. En hierthuis heb ik de optie niet om de eigenaren aan te passen.

Wie helpt mij uit de brand??

Alvast heel erg bedankt:thumb:

Groeten

Hartstikke bedankt:thumb: is een best handig programma:).

Maar nu komt de lol.. ik kan de rechten niet aanpassen omdat ik daar niet voldoende rechten voor heb.. heb al geprobeerd om administrator toe te voegen en iedereen maar het lukt gewoon niet CR*P!

Iemand anders misschien nog ideën?

Toch bedankt voor de reactie :)

Groeten

Vreemd, heb je op je pc zelf beperkte rechten. Anders probeer eens als admin in te loggen (veilige modus).
Heb dit probleem ook eens gehad met een externe HD. Op mijn werk kon ik namelijk niets toevoegen of verwijderen. Heb toen thuis alles op read only gezet en toen ging 't wel.
Kijk eens op je schijf of alles readonly staat, probeer hier eens wat mee te rommelen.

Geloof dat het nu werkt.

Ben als administrator in veilige modus naar de schijf gegaan en bij de advanced properties van de rechten heb ik als eigenaar administrators aangewezen. Let goed op de s. Administrator alleen werkt niet. En ik had aangevinkt dat hij die rechten meeneemt op alle submappen enzo. Weetniet of dit effect heeft gehad maar het werkt dus ik zet het er maar bij:). Kan nu eindelijk thuis werken!:thumb:

Bedankt voor alle tips. Hoop dat iemand ook nog iets aan heeft in de toekomst.

Groeten:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan