Geen rechtstreekse internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hoi,

Ik ben op zoek naar de oplossing:

Heb een Vista laptop. Als ik daar de Vodafone stick insteek, doet interne het wel, maar haal ik die eruit en steek ik een internet kabel erin, rechtstreeks naar het modem, dan doet hij het niet.

Dezelfde kabel is gebruikt bij een andere computer,xp, en die deed het wel.

Je schrijft Vodafone stick. Dat klinkt naar een GPRS of UMTS verbinding naar Internet, die dus geheel buiten je internet-verbinding in je pand heen gaat (want over het UMTS/GPRS netwerk van Vodafone).

Vermeld dan ook even hier aan welk apparaat (merk + type modem of router) er bedraad verbonden wordt. Vermeld ook de provider.
Kijk ook na of via Start -> Zoeken -> ncpa.cpl je bedrade verbinding wel genoemd wordt. Is dat niet het geval, dan zul je daarvoor eerst drivers moeten installeren (zoals de vorige poster al vroeg/aangaf).

Tijs.

Je schrijft Vodafone stick. Dat klinkt naar een GPRS of UMTS verbinding naar Internet, die dus geheel buiten je internet-verbinding in je pand heen gaat (want over het UMTS/GPRS netwerk van Vodafone).

Vermeld dan ook even hier aan welk apparaat (merk + type modem of router) er bedraad verbonden wordt. Vermeld ook de provider.
Kijk ook na of via Start -> Zoeken -> ncpa.cpl je bedrade verbinding wel genoemd wordt. Is dat niet het geval, dan zul je daarvoor eerst drivers moeten installeren (zoals de vorige poster al vroeg/aangaf).

Tijs.

1e, ja

2e, @home/Ziggo. De laptop is rechtstreeks verbonden met de motorola modem.

3e, zal eens kijken. Zal het laten weten.

Heb je de pcnaam die je van @home gekregen hebt (cc-, cp-) ook ingevoerd als pcnaam in de laptop?

Heb je de pcnaam die je van @home gekregen hebt (cc-, cp-) ook ingevoerd als pcnaam in de laptop?

Is je pc/laptop een deel van een Windows-domein (dat kan bijv. zo zijn als je je laptop ook op je werk gebruikt, en het apparaat aldaar is ingericht), dan is het wijzigen van de pc-/laptop systeemnaam een no-no.
In dat specifieke geval moet je een breedband router kopen, en díe de cc- of cp- naam geven, de WAN-aansluiting van de router op de modem aansluiten en je laptop aansluiten op de router. (Oftewel: Dan moet je een router tussen je laptop en het @home modem zetten, zodat je niet aan je eigen pc/laptop hoeft te gaan wijzigen).

Ook omdat blijkbaar meerdere personen bij jou in huis Internet gebruiken (je noemde een pc met XP erop) zou een keuze voor een breedband router zinvol kunnen zijn.

Misschien heb je van @home/Ziggo ook een (al dan niet draadloze) router gekregen. In dat geval hoef je er natuurlijk zelf geen te kopen; je hoeft dan alleen dat cc- of cp- nummer in te voeren (als @home/Ziggo dat niet al voor je gedaan heeft).

Tijs.

ik ga vandaag weer eens kijken. Had wat andere dingen te doen naast de computer.
Ik laat vanavond wel iets weten...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan