Geen respons van computer (opstartscherm) na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdnl

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
20
Beste Lezers,

Vandaag tijdens het browsen bevroor mijn scherm ineens en viel mijn computer uit. Toen ik de computer opnieuw probeerde op te starten bleek dit niet te gaan. Toen heb ik het volgende gedaan
- Behuizing opengemaakt en gekeken of alle componenten goed aangesloten waren (alleen de processor niet)
- Alle overbodige componenten afgesloten van het systeem
Met deze tweede poging kreeg ik ook geen respons van het systeem, dat wil zeggen: geen piepjes van het moederbord bij het opstarten, en ook geen beeld bij het opstarten. Alvorens ik een derde poging wou wagen heb ik de behuizing geopend en gekeken welke postcodes er op de meter stonden, die op mijn moederbord zitten. De postcode's die ik te zien kreeg en waarin hij oneindig bleef cyclen waren als volgt:
00 - Passes control to OS Loader (typically INT19h).
d0 - Go to flat mode with 4GB limit and GA20 enabled. Verify the bootblock checksum.
d1 - Perform keyboard controller BAT test. Check if waking up from power management suspend state. Save power-on CPUID value in scratch CMOS.
d3 - If memory sizing module not executed, start memory refresh and do memory sizing in Bootblock code. Do additional chipset initialization. Re-enable CACHE. Verify that flat mode is enabled.
c7 - Early CPU Init Exit
Bron: http://www.postcodemaster.com/asrockp45x3deluxe.shtml

Setup:
Mobo: Asus 880g Extreme3
CPU: AMD Phenom x6 1090T II
RAM: Kingston Hyperx 4gb ddr3-1600 2x
GPU: XFX HD 6870 GDDR 5 1024mb

het moederbord begint wel te piepen zodra ik het geheugen eruit haal. er blijkt dus nog teken van leven in te zitten.


Nu is het zo dat mijn fans gewoon draaien en ik meen ook gehoord te hebben dat de harde schijf draait. Ik vraag me dus af welke stappen ik kan ondernemen om ervoor te zorgen dat mijn apparatuur weer werkt, of zodat ik met zekerheid kan zeggen dat er sprake is van een defecte component. Het zou namelijk sonde zijn dat ik bij twijfel in ga zetten op een MOBO, terwijl het de CPu blijkt te zijn..

Hopelijk weet een van jullie raad met mijn probleem. Mocht ik verder komen houd ik dit topic op de hoogte

groetjes
sjoerdnl
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je voeding kapot is, heb 3 keer zo'n geval gehad en toen bleek de voeding kapot. Probeer even uit met voeding uit andere pc! Als dit niet het probleem is, moet je denk ik een nieuwe processor of een nieuw moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan