Geen response na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naomi87

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Sinds gister een raar probleem met mijn laptop, namelijk na de slaapstand (klep openen) start hij niet meer op, jij ziet wel paar touchscreen knopjes boven lichtjes branden en de capslock & numlock om de paar second knipperen, hierna kan je echt niks meer, paar keer aan en uitgezet door de power knop lang op te drukken de screen blijft zwart, dan laat ik hem even een tijdje aan staan daarna probeer ik opnieuw paar keer aan en uit dan begint ie ineens te werken, zo heb ik 3x gehad waar kan de probleem aan liggen? of waar moet ik de probleem zoeken?
Bedankt voor de hulp!

hallo,
kun je dit probleem misschien beter definiëren ?
zo hebben wij er namelijk niks aan :P

wat voor pc heb je ?

Het is een Hp laptop,
Wanneer je laptop deksel dichtdoet terwijl het nog aan is valt ie toch in slaapstand?
daarna kan je weer verder als je open doet, alleen nu doet ie niks nadat ik hem ontwaak uit slaapstand, hij kan dan ook niet eens meer opstarten na uitzetten
na een uur ofzo per geluk start hij wel weer normaal, de probleem doet alleen voor als ik hem in slaapstand breng door de deksel dicht te doen, hoop dat dit duidelijk genoeg is

als je op het menu start klikt dan moet je in typen:
"gedrag bij het sluiten van de deksel wijzigen"
nu kom je op een configuratie scherm hier kun je instellen
wat er gebeurt als je de deksel sluit (zet hem op: "geen actie ondernemen")
als het goed is en je opent weer de deksel gaat hij niet in slaapstand

veel succes

Hoi,
Slaap- en wake up-problemen hebben te veelal te maken met drivers, maar kunnen ook instellingen zijn.
Wat je drivers betreft: Op het Windows 7 Comptability Center kun je checken of je hardware ondersteund wordt. (Drivers van Vista en 7 zijn iig compatibel)

Doe dit eens:
  1. [windowstoets+r]
  2. CMD
  3. powercfg –devicequery wake_armed

Hier krijg je zien welk apparaat je pc ontwaakte tijdens de slaapmodus en daarmee komt waarschijnlijk de boosdoener uit de mouw..

Probeer iig deze instellingen:
Configuratescherm->Energiebeheer-->Schema-instellingen wijzigen (van je huidig ingeschakeld schema)--> Geavanceerde energie-instellingen wijzigen

+Slaapstand
Hybride Slaapstand toestaan > Schakel uit
Activeringstimers toestaan> schakel in/uit probeer allebei deze instellingen

+USB-instellingen
Instelling voor selectieve USB onderbreking > Schakel in

Kijk ook hier eens naar:
http://www.vistax64.com/tutorials/63567-power-options-sleep-mode-problems.html
Succes.:thumb:

thanks voor jullie reactie,
maar ben gister achter gekomen dat het bijna niks te maken heeft met de slaapstand (alhoewel na slaapstand start hij ook niet op), want zodra ik hem even afsluit kan ie ook niet meer opstarten, dus het is een of ander opstart probleem neem ik aan,

als ik hem aanzet blijft alleen lichtjes branden maar screen is helemaal zwart, als ik hem zo even laat staan en daarna opnieuw uit en aan doe begint hij soms gewoon normaal te starten, wordt helemaal hopeloos van de probleem..

Hoi !

Probeer eerst systeemherstel: d.w.z. de PG terugzetten naar 'n datum voordat deze problemen begonnen.

Start - Configuratiescherm - herstel.

Greetz,

Harry.

dat had ik toevallig gister al gedaan, systeem herstel is gelukt maar de probleem blijft voordoen.
raar is dat hij moelijk te opstarten is maar zodra hij opgestart is draait hij gewoon zonder enige probleem door tot dat natuurlijk in slaapstand komt of hem afsluit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan