Geen scherp beeld op LG Full HD Led

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb 2 week geleden een nieuwe Led tv gekocht. En nou valt mij het beeld tegen. En dan heb ik het over als ik ned 1,2,3 rtl sbs etc kijk. Nou heb ik gewone analoge televisie, en dat zal waarschijnlijk de reden zijn. Maar er moet iets zijn waardoor ik het gewoon in HD kan bekijken. Ik heb onlangs een signaal versterker gekocht, maar deze kan ik weer omruilen omdat dit niet werkte. Ik zat te denken aan een Ziggo smartcard, waarbij je eenmalig 80 euro betaalt, en HD teleivisie hebt + digitale tv. Maar aangezien je dit niet kan omruilen moet ik het wel zeker weten.

Is dit de oplossing of zal het ergens anders aan liggen.

Tja analoog blijft analoog en dat kun je duidelijk zien op een full HD tv.

Bij Ziggo een abonnement op digitale TV nemen. HD krijg je nooit zonder een digitaal signaal.

Mijn glazenbol heeft momenteel een APK keuring, misschien even je exacte tv model/type doorgeven?;)

Ik zou zeggen, bel even met de Ziggo klantenservice.
Vertel wat je graag wilt, dan weten ze precies wat je nodig hebt.

Op diezelfde pagina staat een Bel mij veld.
Als je die gebruikt bellen ze je zelf en kost het niks.

Laatst bewerkt:
ander form zei:
Ben sinds kort in het bezit van een LG 32LE5500 televisie, en kijk Ziggo digitale TV met een CI+ module. Omdat hiervoor de nodige handelingen moeten worden uitgevoerd waarbij het een en ander mis kan gaan, heb ik de volgende handleiding gemaakt. Probleem was ook dat deze informatie nogal verspreid wordt aangeboden.

Stap 1: sluit de TV aan en maak de eerste instellingen
- na inschakelen vraagt de TV om de taal (Nederlands), het gebruik (thuisgebruik) en het land (Nederland) in te stellen
- voordat met het zoeken van de kanalen wordt begonnen moeten de frequentie en de netwerkcode worden ingesteld, een overzicht hiervan staat in het boekje `handleiding digitale televisie`
- na het zoeken van de kanalen moet de TV meerdere digitale TV kanalen hebben gevonden (in mijn geval 170 stuks)
- op dit moment kunnen alleen Nederland 1 en het ziggo kanaal 11 digitaal worden bekeken, op andere digitale kanelen volgt een foutmelding

Stap 2: update de firmware van de TV
- download de laatste versie van de firmware van de LG website
- de firmware update van de 32LE5500 staat op http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-led-lcd-tv-32LE5500.jsp onder service - software upgrade
- maak op een lege USB stick een map met de naam LG_DTV aan
- pak het gedownloade zip bestand GP2_DVB_EU_MP_SECURED.zip uit in deze map
- plaats de USB stick in de TV en laat de firmware bijwerken, mijn TV heeft nu de versie 03.06.01

Stap 3: plaats de CI+ module en smartcard
- activeer de smartcard via de ziggo website of telefonisch, daarvoor is je ziggo klantnummer nodig
- plaats de smartcard in de CI+ module (schuif de smartcard met de chip aan de bovenzijde in de module met de streepjescode aan de bovenzijde)
- zet de TV uit en plaats de CI+ module in de TV (schuif de module in de gleuf van de TV met de streepjescode naar de voorzijde)
- zet de TV aan waarna de authenticatie van de smartcard moet starten, na enige minuten volgt de melding "authenticatie ok"
- zet de TV op een ander (gecodeerd) kanaal, er volgt nu een melding "even geduld aub", na enkele minuten verdwijnt de melding en wordt het gekozen kanaal weergegeven
Bron;
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=27403

Lijkt er dus op dat deze LG Ziggo kan ondersteunen.

Laatst bewerkt:
Ja mijn tv is hier geschikt voor, maar met deze kaart kijk ik dus in dit geval 12 zenders in HD Kwaliteit ?

Nou hebben wij beneden ook een ziggo smartcard, alleen dat is een losse die in een appart kastje zit.

Als ik nou een losse module koop, de kaart van beneden daarin stop, en die vervolgens in mijn tv. Moet die het ook doen toch ? Zo kan ik testen of dit echt werkt. Werkt het niet, ruil ik de module om, werkt het koop ik een smartcard

Die staat in de lijst van door Ziggo gecertificeerde televisies dus dat zou moeten kunnen.
Maar nogmaals, vraag het de klantenservice, dan weet je het zeker.
Uiteraard is die module niet voldoende, je hebt ook het digitale signaal nodig.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, zorgt de smartcard ervoor dat het digitale signaal opgepakt kan worden. Zo als eerder aangegeven, de klantenservice kan je dat prima vertellen.

Daarbij valt nog aan te vullen dat als de afstand tussen aansluitpunt en tv te groot word,een antenneversterker noodzakelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan