geen schijf in station

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Al een aantal weken krijg ik op mijn pc bij het opstarten een popup met de mededeling:

"Er bevindt zich geen schijf in het station" en dan de optie anuleren - opnieuw - doorgaan.

De enige knop die dan werkt is anuleren.
Ik krijg die popup met geen mogelijkheid weg.

Iemand een idee?
 
Eens kijken of er nog resten zijn van een vorige installatie , die onafgewerkt is, en nog wil doorgaan. Kun je sien bij msconfig, opstarten, of beter en veel uitgebreider met het prg. Autoruns, freeware.
Bekijk wat er opstart en vikn af wat je verdacht vindt.

Jan
 
Bedankt voor je reactie Jan,

De laatste xp installatie is van een jaar geleden... Het probleem van deze week.
Er is de laatste maand op de pc geen nieuwe software toegevoegd, dus dat verklaart die popup niet volgens mij.

EDIT: De enige installatie die geweest zijn is de updates van Windows.
 
Laatst bewerkt:
Op welk moment krijg je deze melding?
Bij het booten, dus voordat windows wordt geladen. Bij het starten van windows, of na het inloggen?

Kijk eens bij msconfig (start -> uitvoeren -> "msconfig" intikken en op enter drukken). Staat daar een verwijzing naar een andere schijf dan de c-schijf?
 
@ confictius: nee wordt niet aangegeven welk station

@ Bassie: Er hoeft niet te worden aangemeld op een account ( één account zonder ww) en de mededeling komt pas als het bureaublad er al staat, dus nadat windows helemaal opgestart is.

Edit Bij opstarten staat alles naar de C verwezen op 6 dingen na daar staat geen drive voor.
dit.exe
nHotkey.eze (draadloze muis + toetsenbord)
CNYHKey.exe
%systemroot%\system32\dumprep 0 -u
Rundll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
PRISMSTA.EXE.START
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens in de map opstarten (start -> alle prgrammas -> opstarten) of je daar nog iets geks ziet. Wat ik zo zie van je msconfig worden er geen rare dingen geladen.
Kijk ook nog even in start -> onlangs geopend, staat daar misschien iets in wat niet op de c-schijf staat?
 
:thumb: Hallo
Ik hb precies hetzelfde probleem gehad
mijn probleem was toen dat het kwam doordat ik vergeten was een deel van een software te installeren, ik zou als ik jou was de onnodige programmas erafgooien of een nieuwe installatie doen als je niet weet aan welk proggie het ligt
 
@ Bertus: Ik ben bekend met Hijackthis ;)

@ Bassie: Ik heb alles uitgezet bij opstarten wat niet echt nodig is.
Ik heb uit %systemroot%\system32\dumprep 0 -u gezet en darna opnieuw opgestart.

Nu krijg ik (deze keer) die popup niet. Mogelijk is het opgelost ?

@jwstolte: Nu ik er over nadenk...ik heb één ding wel geinstalleerd nl. mijn konica printer.
Maar die was vlgens mij wel helemaal afgemaakt. Zal er eens naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan