Geen schijfruimte op C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Een collega van mij heeft wat problemen met zijn pc. De pc vertoont de volgende symptomen:

1. geen schijfruimte meer op C:. Dit terwijl er heel veel bestanden zijn verwijderd. Bij het opstarten blijft de vrije ruimte op C: op 0 kb staan.
  2. IExplorer start niet meer op en als hij wel opstart dan verdwijnt het venster vrijwel direct
  3. Systeemherstel kan niet vanwege, het gebrek aan ruimte
  4. Partition Magic werkt niet (althans de demo niet)
  5. Opstarten in veilige modus werkt ook niet, als ik op F5, F8 , F10 klik dan kan ik met de pijltjestoets niet kiezen voor bijv. veilige modus met netwerkmogelijkheden o.i.d. Toetsenbord lijkt niet te reageren op een of andere manier.
  6. Als het mij dan wel lukt om IE op te starten, dan kan ik wel bestanden downloaden, en op een andere partitie dan C: zetten. Echter wanneer ik deze wil openen heeft Windows het bestand beschadigt en is het bestand opeens 0KB, terwijl ik wel het volledige bestand heb gedownload.

Het lijkt mij een virus, maar ik heb even geen idee hoe ik dit virus kan verwijderen. Want ik kan NIETS installeren. De pc roept telkens dat het een ongeldige win32 toepassing is en hij niets kan uitvoeren vanwege de beperkte schijfruimte.

Iemand een idee?

Groet,

P.S. er zit maar 1 schijf op die opgedeeld is in C, E en F. Op die andere partities zit nog voldoende schijfruimte, maar ik krijg deze dus niet gealloceerd naar C:.

Maakt hij zijn prullenbak wel leeg, na de bestanden te hebben verwijderd?
indien wel, is deze pc besmet met een virus (waar eigenlijk al de rest wat je hier beschrijft, ook zeer duidelijk naar wijst)!

Zolang je c schijf geen vrije ruimte heeft, is het denk ik niet echt mogelijk een programma degelijk te starten. (minimaal 2 gb vrije ruimte is een minimum)

Als reactie op de rest van uw vragen,
het lijkt me eerder tijd, deze pc te formatteren en opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerst ff de pc opschonen.

Gebruik het programma ATF-cleaner

Lees en gebruik ook:
http://schoonepc.nl/optim/delete.html

Je zou hierna, als je wilt ook nog kunnen scannen
Gebruik hiervoor Malwarebytes' Anti-Malware en SUPERAntiSpyware.
Ik raad je aan om de scans in veilige modus uit te voeren, als dat kan tenminste :P

Ik kan geen exe bestanden uitvoeren ookal zet ik ze niet direct op mijn C:. Windows pakt het bestand direct aan en maakt er een 0KB bestand van.

Maakt hij zijn prullenbak wel leeg, na de bestanden te hebben verwijderd?
indien wel, is deze pc besmet met een virus (waar eigenlijk al de rest wat je hier beschrijft, ook zeer duidelijk naar wijst)!

Ja :D die maakt ie uiteraard leeg

Als reactie op de rest van uw vragen,
het lijkt me eerder tijd, deze pc te formatteren en opnieuw te installeren.

daar was ik ook bang voor :(

Zolang je c schijf geen vrije ruimte heeft, is het denk ik niet echt mogelijk een programma degelijk te starten. (minimaal 2 gb vrije ruimte is een minimum)

is het lmaal niet waar 200 mb hoor

Gebruik dan eerst: http://schoonepc.nl/optim/delete.html
Als het goed is heb je dan weer genoeg ruimte om ATF-cleaner te gebruiken

Je zou hierna, als je wilt ook nog kunnen scannen
Gebruik hiervoor Malwarebytes' Anti-Malware en SUPERAntiSpyware.
Ik raad je aan om de scans in veilige modus uit te voeren, als dat kan tenminste :P

Ik heb aangegeven niet in veilige modus te kunnen opstarten, omdat mijn toetsenbord niet werkt en ik dus niet de optie veilige modus (met of zonder netwerkmogelijkheden) kan kiezen. Verder heb ik de overige acties, zonder succes overigens, al uitgevoerd (schoonepc.nl):thumb:

De harde schijf is losgekoppeld, en zal ik in mijn pc bijplaatsen.
Wat kan ik beter doen?

1. De schijf scannen op virussen (zonder gebruik te maken van windows die op zijn schijf is geinstalleerd btw.)
  2. c formatteren en de overige partitities ongemoeid laten (op E en F staan namelijk muziek en documenten)
  3. E en F branden op dvd en de volledige schijf formatteren

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan