Geen selectie mogelijk met keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo,

Heb een klein probleempje die ik dacht gemakkelijk te vinden, en dat is het volgende:

In Acces heb ik een formulier gemaakt waarin een overzicht van een bepaald persoon getoond wordt. Deze gegevens haalt hij uit een Query.

Bovenin het formulier ( in details-gedeelte) heb ik een keuzelijst met invoervak gezet. Als ik deze gebruik dan gaat op zich alles goed.....totdat ik dubbele namen heb met verschillende voorletters. Ik kan dan alleen maar de eerste selecteren, ondanks dat er meerdere zijn met dezelfde achternaam.

Ik heb het idee dat het een kleinigheidje is, maar dat ik te diep zoek.

Wie kan me hier uit redden....

Met vriendelijke groet,
Fred

Ik snap je probleem niet; waar is die keuzelijst aan gekoppeld? En wat is de rijbron van die keuzelijst? Ik denk dat je de verkeerde rijbron gebruikt.

Hallo,

Dank je wel voor de snelle reactie

Ik heb in de basisgegevens ( tabel ) zowel een veld voor achternaam, als een veld met voorletters. Van deze tabel heb ik een query gemaakt,en op basis daarvan weer een formulier. Op dit formulier is het mogelijk d.m.v. een keuzelijst met invoervak een naam in te voeren of te kiezen( gekoppeld aan de query ). Ik zie in de lijst netjes alle namen en een rij met de voorletters. Echter als je 2 gelijke achternamen hebt, met verschillende voorletters, pakt hij gewoon de eerste, en de 2e kun je niet kiezen terwijl hij er wel staat. Als ik de voorletters in dezelfde veld als de achternaam zet, kan ik het wel kiezen. Alleen dit wou ik eigenlijk niet, omdat niet iedereen op hetzelfde manier de namen in voert.
De een doet "achternaam, vrl" de ander doet "vrl. achternaam" . In aparte velden houd ik het dus mooi gescheiden.
Bij Type rijbron heb ik staan Tabel/Query.
En bij rijbron staat :SELECT [Q Basisgegevens Zoeken].[Naam], [Q Basisgegevens Zoeken].[Voorletter] FROM [Q Basisgegevens Zoeken];

Ik hoop dat je hier iets meer mee kunt om mij een beetje uit de "brand" te helpen.

Met vriendelijke groet,

Fred

Laatst bewerkt:
Nog niet helemaal; waarom gebruik je bijvoorbeeld een query ([Q Basisgegevens Zoeken]) als basis voor de keuzelijst, en niet de tabel? En je gebruikt die query toch niet toevallig ook als Recordbron voor je formulier? Want dan gaat het inderdaad niet werken. En waarom zit het sleutelveld niet in de keuzelijst?

Hallo,

Ik heb inmiddels een nieuw (test) formulier gemaakt die z'n gegevens uit een tabel haalt en niet uit de query, vervolgens alle gegevens gesorteerd in de tabel en toen een keuzelijst met invoervak gemaakt op het formulier. En ..... het werkt, ik kan de dubbel namen nu kiezen, alleen hoe krijg ik de namen in de keuzelijst op alfabetische volgorde !!.

Met vriendelijke groet,

Fred

Inmiddels opgelost via #post3695995

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan