geen "sent items" in outlook web acces/kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Hallo

de email van @hetnet.nl lazen mijn ouders altijd in via outlook 2007. Nu hebben ze een nw pc waar outlook 2010 op staat.
Op de pc komen de verzonden berichten in de map "verzonden" te staan, maar in de webmail/outlook web acces van KPN komen ze niet in de map "sent items" of in welke andere map dan ook. Wanneer via de webmail iets verzonden wordt, komt het wel in de sent items map te staan.
Ze vinden het toch wel handig als het als backup zeg maar ook gewoon in de webmail zichtbaar is, maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Is er in Outlook 2010 nog een vinkje of instelling die ik aan moet passen?

De assistent geeft wel info over je outlook mail, maar niet over problemen met de webmail :(
Ik heb ook al met KPN gebeld, maar die weten het ook niet..... "het zou wel zichtbaar moeten zijn" tja, als dat het geval was, dan had ik niet gebeld, mevrouw van de helpdesk....
Iemand nog andere tips?

Nou dat is wat die helpdeskjes van tegenwoordig. Oef. Het enige wat ik me dan kan bedenken is deze.

E-mail, Outlook 2010. Haal het vinkje bij Een kopie van berichten op de server achterlaten weg. Laat u dit vinkje staan, dan kan het zijn dat de mailbox van Webmail vol raakt. Je kunt altijd terug en of dit eens een paar dagen proberen. :confused:

tja, dat vinkje heb ik wel al weggehaald, maar dan alsnog komt ie niet in de sent items van de webmail.....

Nou dat is toch kennelijk een probleem. :evil: Het enige wat ik hier las daar je toch bij webmail moet zijn is deze. klik

Als je daar aangekomen ben klik je daar in op help. Verder zou ik het ook zo een twee drie niet weten.:confused:

Tja, het is Outlook web acces en je kan daar nergens iets met opties om aan te geven dat je het op de server ofzo wilt laten staan.

Ik heb webamail van ziggo, ik denk ook dat de webamial zeer beperkt is voor wat betreft de instellingen en kennelijk niet wegkomt of overweg kan met 2010.:confused:

Hoe is het @hetnet.nl e-mail account nu ingericht op Outlook 2010? Als POP, HTTP of IMAP mail-account?
En hoe was dat eerder ingericht op Outlook 2007?

Niet dat ik een oplossing weet (werk zelden met HTTP of IMAP), maar misschien helpt het anderen bij de oplossing.

Tijs.

het is als pop.mail ingesteld, maar dat was het in 2007 ook....
omdat de webmail en verzenden via mobiel wel werkt, vermoed ik toch echt dat het ergens in outlook moet zitten.....

Misschien begrijp ik je vraag niet goed:
Het lijkt erop dat je wilt dat mail die vanuit Outlook verstuurd wordt via het @hetnet.nl account (ook) in de webmail van @hetnet.nl te zien zijn in Sent Items. En je beweert daarbij dat dat altijd gewerkt heeft.

Tenzij een nieuwe ontwikkeling mij voorbij gelopen is zonder dat ik het gezien hebt: Bij het gebruik van POP/SMTP wordt nooit de vanuit Outlook verstuurde mail in Sent Items geplaatst van de mailbox zelf (zoals zichtbaar in de webmail) maar uitsluitend in de Sent Items / Verzonden Items van Outlook zelf.

Dus (zover mijn kennis reikt): De enige manier om vanuit Outlook ándere folders dan Inbox / Postvak IN te manipuleren is gebruik maken van een ander protocol binnen Outlook, zoals Http, Imap en Exchange. Wellicht is het mogelijk om een van die andere protocollen te gebruiken.

Per slot schrijf je bijv. dat Outlook Web Access wordt aangeboden als webmail, hetgeen doet vermoeden dat er door KPN een Exchange server wordt gebruikt voor opslag van je mail. [KPN heeft iets dat Exchange Online heet. Wellicht ook voor prive gebruikers beschikbaar gesteld.]

Wat meer duidelijkheid over wat nu precies het probleem is zou dus handig kunnen zijn. Tevens zou het handig zijn een link te ontvangen over hoe mail van @hetnet.nl allemaal kan worden ingesteld met de verschillende protocollen (POP, IMAP, HTTP, Exchange etc.)

Tijs.

Ik wil idd graag dat mail die vanuit outlook wordt verstuurd, ook zichtbaar is in de webmail. in 2007 werkte dit wel, in 2010 dus om een of andere reden niet.....

Of het gebruikelijk is dat pop/smtp wel of niet zichtbaar wordt in webmail weet ik niet. Zelf gebruik ik hotmail en dit gebruik ik alleen maar dmv outlook, en als ik in outlook verzend, komt het echt wel in de verzonden items map in hotmail.nl te staan. Dan zou je toch zeggen dat het mogelijk moet zijn?
Het enige wat kpn voor particulieren beschikbaar stelt is deze outlook web acces, de link naar hoe de gegevens moeten zijn in 2010, is hier

Dat het in Hotmail wel werkt is (m.i.) wéér afhankelijk welke manier je gebruikt:
POP/SMTP
HTTP
Outlook Connector for Hotmail software (géén onderdeel van Outlook, maar na te installeren).

Ik gebruik de Outlook Connector for Hotmail, en daar werkt het inderdaad, maar dat is iets heel anders dan het gebruik van POP/SMTP.

Goed, je begrijpt dat mijn opties uitgeput zijn, nu. Tenzij anderen nog tips hebben zou ik een vraag gaan stellen aan de KPN helpdesk.

PS: Het is vlgs. mij de bedoeling dat je een @kpnmail.nl alias gaat aanmaken, dus (uiteindelijk) afstapt van het gebruik van @hetnet.nl e-mail adressen. Zo staat het op de webmail pagina van Hetnet. Wellicht heeft dat wat te maken met je probleem, maar dat weet ik niet.

Tijs.

Tja,
hotmail gebruik ik idd via de connector en of dat dan pop is of niet? geen idee.... Zoals ik al aangaf heeft contact met de helpdesk helaas nog niets opgeleverd.
Bedankt iig voor het meedenken tot zover!

mocht iemand nog een ingeving krijgen, houd ik me aanbevolen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan