Geen signaal kpn experiabox terwijl het lampje wel groen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Hallo allemaal

dit is mijn eerste bericht hier op het forum dus ik hoop dat ik het goed geplaatst heb.

probleem: geen draadloze netwerkverbinding meer met experiabox, wel met ethernet kabel

we hebben thuis 4 pc's/ laptops:

1. pc beneden : windows xp SP 2
2.laptop : vista basic
3. pc boven : windows xp SP 2
4. pc boven : vista home premium SP 1 32 bits

alle versies zijn voor zover ik weet gewoon met officiele licentie;)

situati�:
ik maag gebruik van de kpn experiabox ST 780
waar zowel de lampjes van internet als Wlan allebei branden
ik pik alle computers wel het netwerksignaal op van de buren.

Voorgaande aan het probleem
Het is begonnen nadat ik op pc 4 vista opnieuw had geinstalleerd om hem weer "schoon"te maken
na de installatie heb ik per ongeluk norton antivirus internet security 2008 geinstalleerd ( deze stond op het zelfde schijfje van het moederbord om de usb poorten actief te maken. hierna installeerde ik een netgear usb ding aan op de pc om het met het draadloos netwerk te verbinden. hij kreeg wel een beperkte verbinding de ST780 maar niet met het internet in het netwerkcentrum stond een geel driehoekje tussen pc en het middelste ding en een kruisje tussen het middelste en het internet.
De laptop bleek hetzelfde probleem te hebben dus heb ik de experiabox gereset, hierna had geen enkele pc meer een draadloze verbinding.

Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd zoals experiabox tijdje stroom eruit en er weer in, terugzetten naar fabrieksinstellingen. IPv6 uitzetten enz. maar niks lijkt te helpen, ik zit dus op dit moment
met de laptop op schoot naast de meterkast om een internetverbinding te hebben en dit bericht te plaatsen.

Ik hoop dat iemand hier misschien een oplossing voor weet , ook als je geen oplossing weet graag reageren. Want als ik dit niet bnnen een paar dagen heb opgelost zal ik wel zo'n kpn mannetje langs laten komen of servicenummer bellen;)

Ik zie nu net dat de ST780 zich ook zelf regelmatig automatisch een soort van reset, hij geeft een klein tik geluidje en dan gaan alle lampjes uit en starten daarna langzaam weer op.

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is;) mocht er nog een vraag zijn reageer dan alstublieft;)

Groetjes, Stefan

Start->uitvoeren->cmd Dan krijg je een console, waar je typt ipconfig.

Je vindt dan een gateway met een ip nummer. bv. 192.168.1.1 o.i.d.

Onthouden.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http://192.168.1.1 of het nummer dat je gevonden hebt.
Daar krijg je waarschijnlijk een inlogmenu, en vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. ( hoeft niet perse ) In dat menu kun je de hele handel opnieuw instellen, zoals beschreven wordt op de site van KPN of andere provider. Of neem gewoon je handleiding erbij.

bedankt voor je reactie
ik had dat al geprobeerd en sinds ik terug was gegaan naar fabrieksinstellingen ging hij steeds maar uit zichzelf resetten
totdat ik zonet zag dat ik op mijn laptop 2 netwerken had een draadloze en 1 met ethernetkabel.
Toen ik ging kijken op de andere pc's hadden die ook weer een signaal opgepikt
en alles doet het dus weer:) het lijkt er dus op dat de ST780 zichzelf maar blijft resetten totdat hij het doet:)

maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan