Geen signaal meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter xr2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xr2

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Ik heb laatst een komplete pc aangeschaft, ik heb deze geinstalleerd en een Samsung Syncmaster 22'' 226BW op aangesloten.

Alles draaide zoals het hoorde te draaien, tot ik vandaag de pc aan wilde zetten en mijn scherm geen signaal meer kreeg, ik heb niet aan de kabels gezeten of iets anders ermee gedaan, het scherm heb ik gecontroleerd op een andere pc en die werkt nog gewoon.

Als ik de pc aanzet met het scherm er op aangesloten, gaat het blauwe lampje van het scherm gewoon aan, waarna hij na een aantal seconden begint te knipperen, pas als ik de kabel van mijn scherm naar mijn videokaart eruit haal, geeft het scherm aan ''no signal''.

zoals ik al gemeld heb, hij heeft het de afgelopen dagen gewoon gedaan.

Ik heb een 8800 GTX videokaart..

Hoop dat iemand me kan helpen,

xr2.

Kaart zit goed aangedrukt? Anders kan het zijn dat hij kaduuk is.

Probeer je beeldscherm eens in je onboard video kaart(als je die hebt).

Er zit wel een onboard kaartje op geloof ik, alleen is de aansluiting een "mannetje" als ik het goed heb, en de aansluiting op me scherm ook :confused:

Dat is een com poort.

Trek het geheugen er eens uit, krijg je dan biosbeeps met opstarten?

Hmm sorry daar ga ik niet aan beginnen voor ik de pc nog verder verkloot :shocked:
Ik heb misschien wel een beetje kennis van hardware maar totaal geen ervaring (nog nooit zelf iets ingebouwd)

Je kunt beter wel proberen wat Lange Pier zegt anders komt er nooit wat van..van alles moet een eerste keer zijn.;)
Is niks moeilijks aan doe je kast open haal de geheugen kaartjes er uit(meestal naast de processor,die grote koeler op je moederbord) en klaar is kees.

Laatst bewerkt:
Ga garantie claimen als je hem kompleet hebt gekocht.

Je stelt een vraag maar je wilt verder niets met de antwoorden doen, tja dan wordt het wel lastig repareren.:rolleyes:
Denk dan ook niet dat het probleem zo opgelost wordt.

Ik had namelijk niet gedacht dat het aan de hardware zou liggen, misschien aan vista of ergens anders aan..

Ik heb ergens anders gelezen dat een bios reset een eventuele oplossing KAN zijn,
ik zal zo eens gaan kijken wat ik ermee doe en ga denk ik toch dat geheugen eruit trekken ;)

Kan het zijn dat mijn videokaart kapot is gegaan door kortsluiting of iets anders?
Of zou mijn onboard kaart het dan meteen overnemen?

[EDIT] ik hoor helemaal geen beepjes met het opstarten, en zo ver ik me kan herrineren waren deze er ook niet toen de pc nog vlotjes liep

Laatst bewerkt:
Dat is een com poort.
:confused:
Je hebt helemaal geen video onboard.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Laatst bewerkt:
Een videokaart is dus optioneel om een pc te laten draaien? Aangezien de pc (en vista) gewoon draaiden zonder dat de videokaart geinstalleerd was (kon alleen geen screensaver instellen)

Btw ik hoor zojuist dat een aantal apparaten hier in huis kortsluiting hebben gehad, zou dit er iets mee te maken hebben?

Ik geloof niet dat de stroom op mijn kamer uitgevallen is, aan mijn wekker te zien..

Toch echt stond er toen ik windows had geinstalleerd standaart videokaart ofzo, en me videokaart was te slecht om de standaart screensavers in te kunnen stellen..

De videokaartDRIVERS zul je bedoelen, nog de adviezen opgevolgd?

Want daar hoor ik niets over.:rolleyes:

Nouja zoals ik al zei die biosbeeps hoor ik zoiezo niet, en heb al gezegt dat ik weinig verstand van hardware heb. En dan kom jij met een post hoe ik me hele pc uit elkaar moet halen enzo, daar ga ik dus niet aan beginnen

Ga garantie claimen als je hem kompleet hebt gekocht.

Je stelt een vraag maar je wilt verder niets met de antwoorden doen, tja dan wordt het wel lastig repareren.:rolleyes:
Denk dan ook niet dat het probleem zo opgelost wordt.

Wat wil je nu eigenlijk?
Sterkte met je probleem, ik moet hierbij afhaken.

Als ik zeg dat ik niet veel verstand heb van hardware kom jij hier mee aanzetten..

:confused:
Je hebt helemaal geen video onboard.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps wel
beeld,videokaart goed, wel beeps en geen beeld, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

ipv dat je even uitlegt waarom me mobo geen beepje maakt, en waar me ram eruit halen goed voor is, en óf ik dan wel een beepje hoor, zo ja wat het inhoud. Maar nee ik zeg dat me ram eruit halen voor mij al een hele klus is, kom jij aanzetten met deze lap stof.

Ik vind het mooi dat je bereid bent om mensen met een probleem te willen helpen, je moet alleen begrijpen dat niet iedereen meteen weet waar je het over hebt als je begint over 2 powerswitch pinnen te kortsluiten bijvoorbeeld.

En me ram eruit halen wil ik best nog wel eens proberen, maar dan wil ik wel eerst een beetje info waar het nou eigenlijk goed voor is en hoe het kan helpen een antwoord op mijn vraag te kunnen geven.

xr2.

Heb je mischien beschikking over een ander video kaartje..?
Zo ja vervang je videokaartje een keer en kijk wat die dan doet. Probeer ook eens een keer je beeldscherm pas aan te zetten als je al ongeveer in windows zit.Je wilt er niks in of uitbouwen dan zijn dit tog wel de meest makkelijke oplossingen voor jou.;)

Bedankt voor de suggesties, alleen heb ik geen andere videokaart, hier zit namelijk een agp kaartje in ;)

Ik ga RMA aanvragen en hem komende week terug sturen naar azerty.

verstandig,maar weet wel dat de verzendkosten voor jou zijn omdat het geen doa is(dead on arival).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan