Geen slaapstand meer na upgrade.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Emmel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Ik maak altijd gebruik van de slaapstand en die had ik ook ingesteld voor de aan/uitknop en onder 'Afsluiten' in het startmenu.
Na upgrade naar Win10 is de slaapstandmodus echter verdwenen.
Alleen de sluimerstand is er, maar dat wil ik niet.

Iemand die daar de oplossing voor weet?

P.s.1: graag geen reactie van mensen die niet bekend zijn met het verschil tussen slaap- en sluimerstand
P.s.2: ik heb al gegoogled, dus ook dergelijke reacties hoef ik niet ..........

Hoi Emel,
ff controlleren hoe staat met je slaapstand : Start > Instellingen > Systeem > Energiebeheer en slaapstand
Succes..

Laatst bewerkt:
Kijk eens of je voor je videokaart nog nieuwere drivers kunt vinden. Beste kans dat de slaaptstand weer beschikbaar als de videokaartdrivers up to date zijn.

Even wat praktische informatie: ik gebruik mijn laptop (tevens) als 'gewone' computer door er een monitor en desktopset aan te koppelen.
Na de upgrade naar '10' leek alles goed te werken .... op onder andere het genoemde probleem van de slaapstand na.
Of Windows nog bezig was met updates (want dat gebeurt vrijwel helemaal op de achtergrond bij deze versie) of het af- en weer aankoppelen van de monitor heeft gelegen weet ik niet, maar daarna was de optie 'slaapstand' wel beschikbaar.

Mijn eerste indruk is overigens, dat windows 10 wel sneller werkt, maar op verschillende fronten toch steeds hapert .... waar het ook aan ligt.
Zoekacties naar bestanden lopen - bij multitasking - in veel gevallen zelfs vast en er rest niets anders dan de 'verkenner' opnieuw op te (laten) starten.
Mijn indruk is, dat Windows 10 op dit moment hiaten vertoont en dus 'instabiel' is.

Voorlopig dus: andere harddisk er weer in en vooralsnog vrolijk verder met Windows 7 .....

Dank voor jullie snelle reacties

Laatst bewerkt:
In een ander Win 10 topic heb ik de volgende vergelijking al eens eerder gemaakt :
als je een nieuwbouwhuis betrekt, dan komt de aannemer veelal het eerste jaar ook nog wel eens om div. onhebbelijkheidjes te herstellen. Doorgaans verhuist men niet vanwege de onhebbelijkheidjes, wetende dat 't er nu eenmaal bij hoort.................?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan