Geen smsjes ontvangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
hallo allemaal,

Ik heb een t-mobile prepaid kaart en kan opeens geen sms berichten meer ontvangen.. En ik heb ook geen bltg, dus ik kan ook de klantenservice niet bereiken.. Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen???? :(

Het kan zijn dat het geheugen vol zit van je telefoon en/of simkaart. Gooi eens wat oude sms-jes weg en kijk of het dan wel lukt.

Als dat niet helpt, heb je soms (per ongeluk) instellingen gewijzigd in je telefoon?

Zet je je telefoon weleens uit of staat ie eigenlijk dag en nacht aan? Wat ik weleens gemerkt heb bij o.a. T-Mobile en Telfort is, dat het nog wel eens wil helpen om je telefoon uit te zetten en dan weer aan.

ik heb net zeker 20 smsjes gewist.. en nee volgens mij heb ik niet met de instellingen gedaan..
uitzetten en dan weer aanzetten? helpt ook niet.. ik snap er niets meer van :confused: Ik kan wel gebelt worden..

Net even hier gecheckt of ik een sms-je kan versturen naar een T-Mobile prepaid en dat lukt gewoon, dus het lijkt me geen algemene storing.

Check voor de zekerheid nog even bij de sms-instellingen in je telefoon het nummer van de berichtencentrale. Dit nummer moet volgens de T-mobile website het volgende nummer zijn: +31624000000 (zes nullen).

Ik lees nergens op de site dat je zonder beltegoed geen sms meer zou kunnen ontvangen. Bovendien geef je al aan wel gebeld te kunnen worden, dus dat lijkt mij het probleem niet.

ja ik kan wel gebeld worden.. en het nummer van de berichtencentrale klopt ook gewoon.. Ik snap er echt niets van!!

Heb net t-mobile gebeld.. maarja dan krijg je zo'n callcentre en die gasten daar snappen er ook niets van.. :( :(

Heeft iemand nog een idee?? Heb zelfs al gekeken of ik ze wel kan ontvangen als me sim in een ander toestel zit, maar dat maakt niets uit.. :( Ik kan wel janken..

Als je ze ook niet kunt ontvangen als de sim in een ander toestel zit (berichtencentrale moet uiteraard wel goed staan in dat andere toestel), dan weet je dus dat het niet aan je telefoon ligt, maar aan T-Mobile. Ik zou nog maar een keer bellen! En vertel ze dat het ook niet werkt in een andere telefoon.

Het probleem is nog niet opgelost denk ik gezien de status van dit topic. Anders graag alsnog op opgelost zetten.

Bij T-Mobile kunnen ze voor je nakijken of het een technisch probleem is. Heeft de medewerker dat nagekeken? Vraag er anders naar. Als sms ontvangen daar namelijk niet juist staat kunnen alleen zij dat probleem voor je oplossen.

Als technisch alles in orde is zou je nog even moeten testen of een andere simkaart in jouw telefoon wel een sms kan ontvangen. Door de sim in een andere telefoon te doen weet je alleen maar dat het probleem niet bij de sim zit. Je moet dus nog even testen of het probleem aan het toestel zelf ligt door er een andere sim in te doen en te controleren of sms ontvangen dan wel lukt (kruistest).

Sms ontvangen heeft inderdaad niets te maken met je beltegoed omdat dat altijd gratis is (tenzij het een sms dienst is uiteraard). Bij beltegoed van of minder dan €0,08 wordt alleen de functie sms verzenden geblokkeerd bij T-Mobile.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan