Geen snelkoppelingen en mappen meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dalhy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Sinds kort kan ik geen snelkoppelingen en mappen meer maken in zowel het bureablad als in andere mappen. Ik ben geen idee hoe dat komt, via dos kan ik nog wel mappen maken (mkdir) maar in windows lukt het niet meer. Rechtdrukken geeft alleen maar;
active desktop
pictogrammen schikken
pictogrammen uitlijnen op raster
vernieuwen
eigenschappen

Snelkoppeling plakken is lichtgrijs en niet aan te klikken

Voorheen stond er altijd bij nieuw waaruit je kon kiezen snelkoppeling of map

Help alstublieft

Dalhy

Geplaatst door Dalhy
Sinds kort kan ik geen snelkoppelingen en mappen meer maken
Omdat het probleem blijkbaar nog niet zo lang bestaat, kun je eens proberen een registerkopie terug te zetten van een datum waarop de computer nog goed werkte:
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Kies - met de pijltjes-toetsen - een registerkopie van een datum waarop er nog geen problemen waren en zet deze terug.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.

Helaas niets uitgebracht. Is er in het register geen sleutel van explorer die erop kan slaan?

Als je zeker weet dat de registerkopie die je teruggezet hebt van een datum van vóór het probleem was, dan zit de fout niet in het register.
Probeer dan eens Windows over de huidige versie heen te installeren.
Dat is dus iets anders dan een schone installatie.
Je stopt de cd-rom in het station en klikt in Verkenner op Setup.exe.
Tijdens de installatie worden eventueel ontbrekende of beschadigde bestanden hersteld en het register wordt zonodig gerepareerd.
Je systeeminstellingen en programma's blijven bewaard en je hoeft ook het registratienummer niet opnieuw in te voeren. Het geheel duurt ongeveer een half uur.

Guus.

Het is nu opgelost! via microsoft

Ik miste deze sleutel (er stond alleen een sleutel NV)

Registry key:
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\New\ (Default)
Value for (Default):
{D969A300-E7FF-11d0-A93B-00A0C90F2719}

Bedankt voor uw moeite

Bart

Dan heb je toch een registerkopie teruggezet van een datum waarop het probleem al bestond, want anders was het daarmee opgelost.
Met mijn tweede suggestie zou het probleem ook verholpen zijn.
Maar het doet er natuurlijk niet toe HOE een probleem wordt opgelost, maar DAT het wordt opgelost.:)

:thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan