Geen spanning moederbord?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breenie

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Hallo mensen, heb gister een nieuwe PC in elkaar gezet met de volgende hardware.
550 w Psu
Quad core intel.
Asus striker 2 extreme
6Gb ddr2 geheugen
Nvidia 512mb video kaart
(heb niet de preciese types bij de hand)
Toen alles aangesloten was en we spanning op het moederbord zette, gingen de ledjes aan maar NIET het ledje dat aangeeft de het moederbord spanning krijgt, deze lichtte heel even op maar meer niet..Natuurlijk alle voedingsaansluiten op het moederbord gechecked, zitten allemaal goed en kunnen natuurlijk ook maar op 1 manier...verder ook geprobeerd het moederbord aan te zetten met alleen de processor+geheugen aangesloten...geen resultaat.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt

ook de 2x 4pin aan gesloten dit is niet de 4 pins stekker die aan de 20 pins verboden is.
van achter bij het display waar je ook usb en zo zit daar ook is een knopje druk daar ook eens een keer op en probeer het opnieuw.

Laatst bewerkt:
ook de 2x 4pin aan gesloten dit is niet de 4 pins stekker die aan de 20 pins verboden is.
van achter bij het display waar je ook usb en zo zit daar ook is een knopje druk daar ook eens een keer op en probeer het opnieuw.

welke 2x 4 pins aanlsuiting bedoel je? Heb de 20pins stekker aangesloten, en de 12v 4 pins stekker. Heb wel nog 2 kleine stekkertjes (lijkt op midi stekkertje) vanuit de voeding over maar kan op het moederbord niet vinden waar ik die aan moet sluiten, heb alleen nog maar " opt fan" ansluitingingen over meen ik.

Hoi,

Hij bedoelt denk ik de aansluiting links boven de processor ,kijk even in gebruiksaanwijzing
2.2.4 atx 12V staat er bij.

Modag

Hoi,

Misschien een andere voeding proberen als je die bijdehand hebt.

Modag

Hoi,

Hij bedoelt denk ik de aansluiting links boven de processor ,kijk even in gebruiksaanwijzing
2.2.4 atx 12V staat er bij.

Modag

die bedoel ik zekker zonder deze start de striker niet op helaas.
ik heb dit al meer ondervonden voor mensen waar ik een striker heb ingebouwed.
je heb een 4pins zonder cab en op de andere 4 pins zit een zwarte cap je diend deze cap,
te verwijderen en dan de 2x4pins te verbinden.
kijk ook op het bord de cosmo clear functie na dit is namelijjk een druk schakelaar
deze kom niet van zelf terug maar moet je nog maals in druken kan zijn dat deze op,
clear staat in plaats van actief.

Laatst bewerkt:
die bedoel ik zekker zonder deze start de striker niet op helaas.
ik heb dit al meer ondervonden voor mensen waar ik een striker heb ingebouwed.

Ja je bedoelt de 8 pins aansluting boven de I/O waar een kapje over de 4 pinnetjes zit. Daar gaat de 12v 4 pins stekker op, die er maar op 1 manier op kan. Uit mijn voeding komt maar 1x zo'n 4pins stekker en niet 2! en de stekker gaat op het gedeelte waar het kapje NIET op zit dus die heb dan ook zo laten zitten (heb natuurlijk wel gekeken of hij er op een andere manier in kan maar dat kan echt niet.

Laatst bewerkt:
dat is heel jammer voor je maar ik heb dus mensen geholpen die ook maar 1 4pins haden,
het remedie was een nieuw voeding met 2x4pin helaas.
staat trouwens ook op de asus forum er is zelde een keer dat het wekt met 1x4 pins.
ze raden 2x4pins aan daar.

Laatst bewerkt:
Denk je een goede voeding te kopen....namelijk deze. zoals je ziet maar 1x 4pins connector. Nou maar hopen dat het probleem opgelost is met een andere voeding en niet dat me mobo overleden is...

Recom Power Engine 550W PSU
• 1 x 120mm Fan
• 1 x 6 pin PCI-Express connector
• 4 x 4 pin Molex
• 2 x 4 pin Floppy
• 1 x SATA power connector
• Active PFC
• 550Watt
• 20+4 polige ATX power connector

Probleem is opgelost....Het moederbord moest een soort van gereset worden voordat ie werkt,(dmv het knopje aan de achterkant bij het lcd schermpje...dus tog:confused:) beetje vreemd aangezien dit niet in de handleiding vermeld is. Dus voor iedereen die een striker extreme niet aan de praat krijgt, push the magic button!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan