Geen startbalk..

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Zoals de titel al zegt, ik heb geen startbalk en ook geen pictogrammen op het bureaublad. De computer start wel gewoon op en ik krijg gewoon de achtergrond te zien, op de windows-toets op het toetsenbord reageert hij niet. alt-ctrl-del werkt wel. En zo kan ik wel internet etc. opstarten.
Ik heb al een beetje rondgezocht en het probleem is dat het bestand 'explorer.exe' niet bij lopende processen staat. Deze opstarten lukt ook niet via uitvoeren, dan krijg ik de melding dat het niet gevonden kan worden.
Ik heb gevonden dat het een virus kan zijn, maar daar ga ik niet vanuit. Het gebeurde namelijk toen ik een beetje aan het klooien was met het programma StyleXP. Toen veranderde ik iets bij explorer icons, of iets dergelijks. Toen kwamen er allerlei meldingen en die heb ik gewoon weggeklikt (dom) maar kan me wel herinneren dat ik iets zag staan over de Windows CD erin doen om het explorer bestand te herstellen...
Zoiets was het, weet niet precies bericht.
Wat moet ik nu doen..? Kan ik het explorer.exe bestand nog ergens terughalen..?

BVD, Erik

Laatst bewerkt:
doet het windows icoontje het om het start menu op te roepen?

Ow oeps:o dom:p sorry :o:o:o:o

Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende:
Via start, uitvoeren: "sfc /scannow" (inclusief spatie, maar zonder quotes)
En hou je Windows ceedeetje gereed :)

hoe moet ie start doen als de windows toets het niet doet en er geen start icoontje staat?:p nou jij weer:p

oke zullen we hem weer helpen?:p

Probeer eens het volgende:
Via start, uitvoeren: "sfc /scannow" (inclusief spatie, maar zonder quotes)
En hou je Windows ceedeetje gereed :)

had ik al gedaan, vergeten te zeggen, toen die scan klaar was opnieuw opgestart maar is niks verandert..
Heb net ook geprobeerd de setup van de windows cd te starten, dit lukte en toen heb ik een upgrade proberen te doen. Maar na het invoeren van xp-serienummer kreeg ik het volgende bericht:

Windows heeft gedetecteerd dat een of meerdere beschermde kernsysteembestanden (kernel) op uw computer zijn gewijzigd. Het Service Pack bevat bijgewerkte versies van deze bestanden. Deze bestanden bieden een stabiele omgeving voor uw programma’s. Vanwege deze wijziging(en) wordt het servicepack niet geïnstalleerd. Raadpleeg voor meer informatie het Knowledge Base-artikel Q327516 op http://support.microsoft.com.

opgelost..heb systeemherstel gedaan en een herstelpunt van gister gepakt toen het nog goed was..toen was de balk er weer..

bedankt voor jullie hulp..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan