Geen stuurprogramma W7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo beste mensen,

Waarom krijg ik bij de installatie van W7 opeens de melding dat er geen stuurprogramma is voor de DVD Drive !?

Nog nooit gehad !?

Iemand een oplossing?

Dank vast,
T
 
Heb je al in de bios gekeken? of ie daar herkenbaar is?
 
Hij boot gewoon vanaf DVD alleen iets verderop in de installatie krijg ik die melding.
 
Mijn vraag was 'Heb je al gekeken in de bios? of hij hem daar herkent?' heb je dit al gedaan?
 
@ha966,

Hoe zou hij dan van de win dvd opstarten als de bios niet de speler ziet?
 
Zit maar één drive in.
Alles doet het gewoon verder.
 
Andere DVD pakt hij wel maar nu weer een foutmelding met nummer 0x80070570.....file may be corrupt or missing.
 
Indien je de bios hebt gereset dien je wel de opties in de bios even na te lopen zoals "ATA/ IDE Configuration" en "SATA Devices Configuration" indien het een sata dvd speler is maar ook voor de sata schijf is dat nodig.
 
Aanvulling op @Lange Pier:
Controleer meteen of je CMOS-batterij nog up-to-date is.
 
Laatst bewerkt:
Staat allemaal goed en batterij maar even vervangen. Gekke is dat hij de ene DVD wel pakt maar dan de stopfout krijg tijdens installatie en dan andere DVD pakt hij helemaal niet en zegt dat hij stuurprogramma's nodig heeft.
 
Hoi Pier, ja ben nu op zoek naar een orginele en geen gebrande. Kan inderdaad misschien daar aan liggen dacht ik ook misschien.

Ik hou je op de hoogte, dank vast.
 
Heb hier zelf nog een nieuwe 64 Bits liggen, Home Premium.
Zou ik die op zo'n oud beestje kunnen zetten denk je of gaat 64 Bits niet werken dan ?
Is er nog één met een P4
 
Alles opgelost. Op de één of andere manier kon de PC/Drive niet omgaan met gebrande iso's....
Origineel op de kop getikt en hij is geïnstalleerd.

Dank voor het meedenken en adviezen. Nu even 136 updates binnen halen :p
 
W7 HP op een bijna 7 jaar oude P4 met 1024 MB Ram waarvan 128 MB naar het grafische gedeelte gaan en draaien als een tierelier hè.....valt me echt niet tegen :p:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan