Geen telefoon als pc aan staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Mijn zus in H.I.Ambacht heeft storing op haar telefoon.Als ze haar pc aan doet verdwijnt het signaal.Dus of telefoon of pc.Ze heeft recent van Telfort een aansluiting op een KPN lijn.
Is dat een provider kwestie?

Op zo,n waarschijnlijk simpele vraag weet ik geen antwoord.Ik weet wel dat de modem direct op de KPN aansluiting is verbonden.
Overigens ,dit is echt een razendsnelle reactie.
groet Sytske

Als het wel een inbel verbinding is, wat ik vermoed, dan is het denk een zaak van de provider. Mogelijk morgen even een telefoontje aan wagen?

Dank voor zo ver .Ik zal het adviseren aan haar.
groet Sytske

Ik denk dat je zus vergeten is om de ADSL splitter aan te brengen. De telefoon en de ADSL modem moeten beiden 'achter' aan de splitter worden aangesloten.
Zo'n ADSL splitter is normaal gesproken onderdeel van het starterspakket dat je zus gekregen zal hebben.

Zie onderstaand voorbeeld van zo'n splitter. De binnenkomende telefoonlijn aan het zgn. ISRA punt (=plek waar de kabel 'de grond uit komt') inpluggen in Line, de telefoon inpluggen in Phone en de ADSL modem inpluggen in ADSL.

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• adsl-splitter.jpg
    adsl-splitter.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Zo,n ding was er inderdaad bij.Ik denk dat we eerst daar eens naar moeten kijken.
Ik houd jullie op de hoogte,bedankt
Sytske

-Geen-telefoon-als-pc-aan-staat

Zoals vaker bij tandartsbezoek.Als je eenmaal in de stoel zit is de pijn over.Na wat aan kabels etc te hebben gerommeld geen enkel probleem meer.De splitter was wel geinstalleerd.
bedankt en groet Sytske

Mooi dat het opgelost is.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

-Geen-telefoon-als-pc-aan-staat

Oh Ja?Niet te vinden.Ik doe het wel via de mailbox
gegroet en iedereen bedankt

(Nog) een andere plek waar je vraag op opgelost kan zetten is in de rechteronderhoek van de startposting van de discussiedraad.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan