Geen telefoon meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaatdoek17

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
- Ik gebruik een ADSL-aansluiting van Telfort.
- Ik gebruik Windows XP.
- Firewall: ZoneAlarm.
- Modem: Zyxel P-2602R-D1A
- Router: Linksys wireless broadband router BEFW11S4-EU
- PC met UTP-kabel op wireless router aangesloten.

Om het netwerk te laten draaien, heb ik de modem op 'bridge' ingesteld. Het internet werkt nu, maar de telefoon (voip) niet meer. Heeft iemand wellicht een idee:
- of dit komt door de brigde-modus?
- hoe ik de modem weer van bridge naar router kan instellen?
- of het draadloos netwerk ook kan werken als de modem op router staat, en welke instellingen daarvoor nodig zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Hoe je die Zyxel weer op Routing modus krijgt weet ik zo snel even niet, maar een oplossing om je Linksys werkend te krijgen heb ik wel: Kijk even hier hoe een draadloze router te 'degraderen' tot draadloze accesspoint.

Natuurlijk moet je dan wel eerst die Zyxel terug in Routing modus krijgen en het DHCP server-gedeelte aanzetten aldaar (als dat al niet vanzelf weer aanstaat als je het apparaat in Routing modus teruggezet hebt).

Mocht ik nog een idee hebben hoe de Zyxel terug te zetten in Routing modus, dan post ik dat wel apart.
Of anderen hier op het forum kunnen je daarmee helpen, hoop ik.

Succes,

Tijs.

M.b.t. het terugdraaien van die instellingen die je had veranderd:
1. Haal de Zyxel van het Internet af (oftewel: Verwijder het 'telefoonkabeltje')
2. Verbind de Zyxel en de pc rechtstreeks met elkaar, laat dus de router ertussen uit.
3. Stel op je pc een vast ip-adres in in de 192.168.1.x reeks, bijv. 192.168.1.100, met subnetmask 255.255.255.0 en standaardgateway 192.168.1.1
4. Log in op de Zyxel: http://192.168.1.1
5. Standaard wachtwoord is 1234
6. Ga direct naar Advanced Setup, en draai de veranderingen in de WAN-instellingen terug naar wat er origineel stond. Dergelijke instellingen zijn te vinden onder Network -> WAN

Handleiding van je apparaat: hier
Kijk vanaf Hoofdstuk 2 voor informatie hoe het apparaat te bereiken en waar de verschillende zaken zich bevinden op de web-interface.
Hoofdstuk 3 gaat over het instellen van de Internet-verbinding.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan