Geen telefoonnummer beschikbaar VoIPbuster

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Er zijn nog steeds geen telefoonnummers beschikbaar bij VoIPbuster. Het is een schande. Volgens mij saboteert de OPTA de zaak. Ze hebben al eens in het verleden nummers van VoIpbuster afgepakt en nu stellen ze er geen beschikbaar alleen om de normale providers en telefoonaanbieders te bevoordelen. Wie heeft politieke connecties om dit aan te kaarten bij Tweede Kamerleden. Ik heb een klacht ingediend bij de OPTA maar zij reageren niet en dat is een teken aan de wand.

Dat je het niet leuk vindt..begrijpbaar...
Je weet de oorzaak....

Ik snap niet wat je precies met dit topic wil.

Wat is de oorzaak? Ik weet het niet. Volgens mij is het bescherming van de bestaande telefoniesystemen. Het nummergedoe van de OPTA speelt al vanaf 2005/2006. Het is nu 2009 en als je dan nog geen oplossing hebt gevonden moet je je schamen en de directie en bestuur ontslaan. Er is geen bedrijf in Nederland te vinden waar dit niet zou gebeuren.

Als je het in Nederland ergens niet mee eens bent dan probeer je dit eerst zelf op te lossen, dat heb ik gedaan. Nu wil ik dit onder de aandacht brengen, omdat veel mensen die in het verleden niet over telefonie en telefoonnummer beschikten i.v.m. een minimum inkomen nu wel vaak gratis kunnen bellen via VoIP (VoIPbuster en Skype) en nu is het zo dat hun dit onmogelijk wordt gemaakt omdat zij geen telefoonnummer kunnen krijgen. Overal krijg je van de overheid en instanties een nummer opgeplakt (Belastingen/Zorgverzekering/Banken/DiGiD etc. etc.) maar een telefoonnummer wordt je onthouden.

Kijk killermenace, jij hebt een goed inkomen of stikt in het geld, dat is je gegund, maar gun mij dan ook wat. Mensen zeggen vaak tegen mij, ik bel je wel. Dan moet ik zeggen dat kan niet, want ik heb geen telefoonnummer. Mag ik dan niet bereikbaar zijn?

Laatst bewerkt:
Kijk killermenace, jij hebt een goed inkomen of stikt in het geld, dat is je gegund, maar gun mij dan ook wat. Mensen zeggen vaak tegen mij, ik bel je wel. Dan moet ik zeggen dat kan niet, want ik heb geen telefoonnummer. Mag ik dan niet bereikbaar zijn?

Met dat soort aannames moet je heel voorzichtig zijn......

Daarnaast iemand met politieke connecties hier op Helpmij vinden... die dit ook nog leest...
Ik geef je heel weinig kans......

Ik hoef helemaal niet voorzichtig te zijn met aannames want iedere Nederlander neemt zo maar dingen aan. Ik geef je een voorbeeld, iedereen neemt aan dat iedere Nederlander telefoon heeft. Ik bel je wel, bel me maar, u kunt telefonisch contact opnemen.... Hoe vaak wordt je in een brief, website, bij instanties niet verzocht om een telefoonnummer in te vullen, vaak ook nog een verplicht veld. Is dit dan geen aanname? Voor mij net zo kwetsend als mogelijk voor jou mijn aanname. Maar wil je er geen onderdelen uit isoleren en eens reageren op de inhoud. Weet jij dan de oorzaak? Kijk eens, ik doe ook maar mijn best. Ik heb de OPTA geschreven, DigiD (blijft zeuren om een telefoonnummer), Consuwijzer. Ik heb een Tweede Kamerlid geschreven. Ik ben van mening dat iedere Nederlander recht heeft op een gratis telefoonnummer, anders moeten de overheid en instanties je ook niet lastig vallen met allerlei andere nummers of constant vragen om je telefoonnummer op te geven. Als we met z'n allen onze mening kenbaar maken staan we veel sterker.

Tja, er zijn toch nog genoeg andere diensten waarbij je goedkoop kunt bellen? Ik heb geen idee waarom je via VoIPbuster geen nummer kan aanvragen, maar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn.

Je kan toch ook een prepay telefoontje halen voor 30 euro? Dan heb je een telefoonnummer en je hoeft er maar 1x per jaar 10 euro op te zetten o.i.d. Zoveel kost dat tegenwoordig niet meer... in Nederland heb je zeer goedkope aanbiedingen.. telefoon, internet en TV voor... 30/40/50 euro?

Ik heb nu een regionaal telefoonnummer met het kengetal van mijn gemeente via BudgetPhone. Kosten één tientje per jaar. Even kijken hoe dit gaat. Bedankt voor het meedenken. Groet, De Hulk.

Ik heb nu een regionaal telefoonnummer met het kengetal van mijn gemeente via BudgetPhone. Kosten één tientje per jaar. Even kijken hoe dit gaat. Bedankt voor het meedenken. Groet, De Hulk.

Hoi,

Ben hier ook in geinteresserd! Wanneer je dat nummer koopt, hoe ben je dan bereikbaar, werkt dat dan b.v. weer in VoipBuster?

Volgens mij komen de gesprekken binnen op de 'server' van Budgetphone als je mij op het telefoonnummer belt. Of je dit naar VoipBuster kunt verplaatsen weet ik niet. Uitgaande gesprekken kun je met VoipBuster en Skype blijven doen. Helaas ben ik niet in de gelegenheid hier mee te experimenteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan