geen toegang computer omdat dual booting niet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groenend

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Dank voor de ontvangen antwoorden op mijn vraag van
op of omstreeks 2003-12-03.
Deze vraag behoeft uitbreiding. Als ik mijn computer opstart dan kom ik bij een scherm met de keuze 1. windows XP en 2. Windows 98. Die keuze kan niet gemaakt worden. Steevast gaat mijn comuter naar Windows XP en dan verschijnt na meer dan 20 seceonden het bericht :
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden opgestart
<windows-hoofdmap>systems32\hal.dll. Installeer het programma opnieuw.

Dat laatste gelukte niet, ook al legde ik de Windows XP Up grade schijf in de lade voor de CD-roms. Datzelfde heb ik geprobeerd met de installatie CD-rom voor Windows 98. Ook het indrukken van de toets DEL of F8 bij het opstarten hielp niet en evenmin het plaatsen van een windows diskette.
Alleen met de reddinsgsschijven van Iomega Zip 100 Paralleport kom ik in het syteem en dan verschijnt het bericht of het ontbrekende segment (zie vorig bericht) en na afloop van de sessie word ik aangeraden de reddingddschijven te verwijdereren en opnieuw op te starten. Als ik dat doe dan kom ik weer terug bij Windows XP en de mededeling dat hal.dll is beschadigd of ontbreekt.

Een 'repair' doen?

Windows-cd in de lade.
Opstarten met F8.
Kiezen voor opstarten met cd-rom ondersteuning.
Kiezen voor repair.
(Admin wachtwoord negeren, gewoon enteren.)
c:\windows cd repair [enter]
c:\windows repair
copy system c:\windows\system32\system (óf config).
(Als je config ook doet moet naderhand de hardware opnieuw geconfigureerd worden.)
Succes

je had een dualboot maar heb een patitie of windows gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan