Geen toegang Douments and Settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Als administrator ingelogd kom ik niet in de map C:\Documents and Settings. Toegang geweigerd .Er staat een slotje voor de map.
Weet iemand hoe ik weer toegang krijg?

Hoi !

UAC zo laag mogelijk ingesteld ?

Dit is voor mij de eerste klacht over dit onderwerp; inmiddels meer dan 20 keer 7100 RC geinstalleerd en hiermee nog nooit problemen ondervonden.

Originele @Microsoft download, mag ik aannemen ?

Greetz,

Harry.

Als administrator ingelogd kom ik niet in de map C:\Documents and Settings. Toegang geweigerd .Er staat een slotje voor de map.
Weet iemand hoe ik weer toegang krijg?

C:\Documents and Settings hoort toch duidelijk bij een (vorige) WinXP installatie? Het verhaal van hier, stappen 4 en 5 toepassen op C:\Documents and Settings zou je verder kunnen helpen, maar dan moet je XP nooit meer gaan opstarten! (dual-boot). Je zult anders namelijk in XP weer hetzelfde moeten doen (nl. dáár weer eigenaar worden van die map + submappen).

@Harry Snor: Corrigeer me aub als ik ernaast zit...

Tijs.

Hoi !

Nee @Tijs, alleen zou het in Win 7 niet nodig moeten zijn.

Je informatie is volledig correct m.i.

Greetz,

Harry.

@Harry Snor: Dank voor je reactie. De topic-starter zou dus wel een poging kunnen doen om Eigenaar te worden (met de randvoorwaarden zoals geschetst), ook al zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn in Windows7?

Tijs.

Hoi !

Tja: ik heb het Eigenaar worden In Win 7 nog niet nodig gehad.

Ik ga vanavond even proberen: a) of het uberhaupt werkt, en b) of het enige zin heft voor @TS.

Immers: Win 7 is nog steeds beta, en zolang ik niet weet of @TS een originele versie heeft gedownload is het moeilijk een definitief oordeel te vellen.

Greetz,

Harry.

Mappen met slotje in Win7

Dit is wel een oude vraag de nog openstaat dus ik vraag me ook af hoe dit in de huidige versie van Windows7 werkt.
Ik heb met Easy Transfer e.e.a. overgezet maar er staan nu veel mappen in Verkenner waar een slotje op zit. Onder meer Documents en Settings en toegang wordt dus geweigerd. Ik wou net de pst bestanden van Outlook er naar toe kopieeren omdat Easy Transfer dat du niet gedaan heeft. Ook moest ik de email accounts, verzendopties/groepen en regels allemaal handmatig opnieuw aanmaken. Dat zoiets tegenwoordig nog moet!
Hoe krijg ik weer toegang tot de mappen waar een slotje op zit? Het zijn waarschijnlijk XP mappen die in Win7 niet meer gebruikt worden, maar waarom zet Easy Transfer ze dan niet op de nieuwe juiste plek? Wellicht omdat "oude" programmas ze nog op de oude plek zoeken ?
Ik heb een hekel aan mappen waar ik geen toegang tot heb of die ik niet zie.

@Freek59: Kijk hier, waar je de groep Administrators eigenaar maakt en daarna rechten geeft op de mappen waar je nu Toegang geweigerd krijgt.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan