geen toegang externe HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robglanerbrug

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2010
Heb Windows (xp pro) opnieuw geïnstalleerd. HD in drie partities opgedeeld. (oude configuratie was slechts 1 partitie) Had keurig via de wizard "bestanden overzetten"
alles opgeslagen via externe HD. Bij het terugzetten van de bestanden krijg ik de mededeling: 'op de door u opgegeven locatie bevind zich geen opgeslagen informatie'. Die informatie is er dus wel maar wordt op een of andere manier niet vrijgegeven.
Ik zit nu met circa 2,5 Gb onleesbare img/dat bestanden. (kwestie van 'eigenaarschap?"
Het zit hem waarschijnlijk in die partitiekwestie. Heeft iemand een idee?

heb je al een update van windows gedraaid? Lijkt erop dat de externe HDD geen of niet de juiste drivers heeft.

2 zaken komen mij hierbij bekend voor:
a. De versie van de Wizard bestanden en instellingen overzetten is 'ouder' op de nieuw geïnstalleerde XP
b. De (sub-)mapnaam waar je de instellingen had opgeslagen: spaties er in, te lang etc.

a. kun je zelf oplossen door de nodige windows updates, xp service packs etc. te installeren.
b. weet ik zo snel niet, want is afhankelijk van welk pad ernaar toe loopt. Kopieer eens de USMT2.UNC map vanaf de externe harde schijf naar een nieuwe map (bijv. C:\FAST), dus naar een map zónder spaties erin? Verder moet je (zover ik weet) niet bladeren naar de USMT2.UNC map bij het importeren maar naar de map erboven (dus C:\FAST als je mijn kopieer-instructie gevolgd hebt).

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de snelle reaties. Heb alle updates incl sp3 binnen, dus daar ligt het niet aan. het kopiëren van de map USMT2.UNC naar een nieuwe map op de c schijf is niet mogelijk. Hooguit te kopiëren naar documenten e.d.

Elke schijfletter is goed, als je daarmee maar het pad naar de map USMT2.UNC zo kort mogelijk houdt.
Dus wat mij betreft mag je 'm ook kopiëren naar D:\FAST of E:\FAST etc.

Tijs.

Tijs, ik kan alleen de onderliggende mappen kopiëren naar locaal station H, dat is dus de externe HDD. Kopiëren naar andere stations geeft hij niet aan

Kijk in Schijfbeheer:Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Maak het venster maximaal groot.
Kijk in het onderste deelvenster hoe alles nu in elkaar zit. Je had het erover dat je 3 partities had gemaakt. Misschien ben je vergeten om die te formatteren?

Verder zou het kunnen zijn dat de C: schijf als FAT32 staat genoteerd. Dat zou betreffende je (grote) bestanden die je terug wilt zetten een probleem kunnen zijn. Is je C: schijf inderdaad FAT32 ipv. NTFS, die dan even converteren:
Start -> Uitvoeren -> convert.exe C: /fs:ntfs
(Herstart is hierbij noodzakelijk).

Succes,

Tijs.

Tijs je gelooft het niet. De wizard werkt plotsklaps naar behoren. Alle bestanden netjes overgezet. (Overigens had ik de stations wel geformatteerd, het was wel een goede en logische tip van je)
Dus: Opgelost.
Tijs hartelijk dank voor het (langdurig) meedenken!!!!!!!!!

Ik vertel altijd mijn voornaam erbij, dus geen probleem (is zelfs iets persoonlijker ook).
EDIT: Je zult madmuppet bedoeld hebben om ook te bedanken.

Mooi dat het opgelost is. :)

Graag de vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan