Geen toegang gedeelde bestanden tussen PC (WinVista) en laptop (Win7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

InPieces

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Geachte heer, mevrouw,
Sinds enkele weken hebben wij een draadloze verbinding in huis, waarbij de pc (Windows Vista) via de ethernetkabel is aangesloten op de modem en de laptop (Windows 7) via WiFi. Het zou mogelijk moeten zijn om vanaf de laptop toegang te kunnen krijgen in de persoonlijke bestanden (Documents, Music etc.) van de pc en vice versa. Dit is echter niet het geval, hoewel het wel even mogelijk was om vanaf de pc in de laptopbestanden te komen maar dit is nu niet meer het geval. In het netwerkcentrum van beide computers zijn de alle opties bij "Delen en verkennen" op "inschakelen" gezet, op "Met wachtwoord delen" na. Beide computers (de gebruikersaccounts van de desbetreffende gebruiker) hebben verder geen wachtwoord, de werkgroepnamen zijn identiek en het pingen tussenbeiden gaat succesvol. Kunt u mij hiermee helpen? Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
U moet in configuratiescherm de wizard "Netwerk instellen" volgen, en dan bestands- en printerdelingen inschakelen kiezen.

Dank u voor de snelle reactie. Wanneer ik bij de Wizard "Verbinding of netwerk instellen" "verbinding met een werkplek maken" kies, mislukt dit en als ik " een router of toegangspunt voor draadloos netwerk instellen" kies, wordt er netwerkhardware door Windows gedetecteerd, maar kan het deze niet configureren. Ik krijg dan de optie het apparaat handmatig te configureren, waarbij ik de netwerknaam (SSID) en de beveiligingstype en sleutel of wachtwoordzin handmatig moet opgeven. Klik ik hierop, kom ik op de homepage van mijn modem (Thomson Gateway) en daar kan ik aan deze gegevens komen, maar nergens is er de mogelijkheid om deze in te vullen.

Zijn bij Delen >> Beveiliging ook de machtigingen aangevinkt?

Ja. Maar ik heb het kunnen oplossen, best vreemd dat het ineens wel lukt nadat ik mijn vraag hier heb gepost na er dagen mee gevochten te hebben. Het lag dus blijkbaar waarschijnlijk aan de firewall, die geen toegang gaf. De machtigingen had ik sowieso al op het maximale beheer voor iedereen gezet. Erg bedankt beiden. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan