Geen toegang Google.nl .be .de .com

Status
Niet open voor verdere reacties.

unikraan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2003
Ik heb de laatste paar dagen het probleem dat ik niet meer op Google kan komen. Zowel .nl, .be, .de en .com weken niet.
Configuratie:
* PIII 450 256 Mb
* router Soho IS104 4 PSW
* 3 computers aangesloten waarvan er één
bovengenoemd probleem geeft.
Wie o wie helpt mij uit de droom?

Wim

Laatst bewerkt:
Bron fokzine.nl:

Google op sommige computers onbereikbaar

Tienduizenden gebruikers van Google kunnen al enkele weken Google, en ook andere zoekmachines, niet meer bereiken. Door gebruik te maken van een beveiligingslek in Internet Explorer, is het iemand gelukt om op een aantal computers het bestand hosts aan te passen.

Dat bestand geeft nu de opdracht niet meer naar 216.239.59.99 (het ip-adres van Google) te gaan, maar om daarvoor in de plaats naar een andere site te gaan (zoals TweakXP, die daar overigens niet blij mee is).

Microsoft heeft inmiddels een download aangeboden, waarmee het probleem kan worden opgelost. Lees er hier meer over.

Lees artiek hier hier. Dus even nog wachten tot microsoft op de oplossing komt.

Mzzl

Fuzzims

Geplaatst door Will-Well
Gebruik je nog een firewall op deze PC.

Nee op de probleem pc is geen firewall geïnstalleerd. Op de anderen trouwens ook niet. De firewall op de router staat wel aan.

Lees ook dit eens: *klik*

Bovenstaande link alleen lezen, lees dit topic eerst en met name de laaste post van Pieter Arntz.

Laatst bewerkt:
Nee op de probleem pc is geen firewall geïnstalleerd. Op de anderen trouwens ook niet. De firewall op de router staat wel aan.

Wim

Heb alles in bestand c:\windows\hosts gewist.
Kan nu weer op Google en andere zoekmachines komen.
Prima tip, en bedankt.

Wim

host

Heb alles in bestand c:\windows\hosts gewist.

Prima nu nog even de laatste updates van M$ ophalen en je zou beschermt moeten zijn.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan