geen toegang internet door nav.startnow.com (spyware ofzoiets)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo30

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Mijn pc (W XP prof.) is pas in revisie geweest.
Ik heb service pack II erop en Norton Internet Security 2005.
Ben volgens mij dus redelijk goed “beschermd”.
Nu heb ik toch een probleem “gekregen”.
Zodra ik IE opstart, krijg ik de pagina: nav.startnow.com, als ik een ander adres intyp krijg ik de melding dat: de zoekpagina niet kan worden geopend (onderin staat het adres zone-media.com) de pagina “knippert” ook. Ik kan dus niet internetten (wanadoo broadband)
Ik kon zo gauw niet iets anders verzinnen dan cookies en tijdelijke internetbestanden verwijderen en systeem terugzetten naar een herstelpunt.
Rest PC werkt naar behoren.
Dit brengt echter geen oplossing. Gaarne advies !!!!

Heb je norton sucurity ook al een keer uitgezet, misschien helpt het.

Geplaatst door leo30
Zodra ik IE opstart, krijg ik de pagina: nav.startnow.com, als ik een ander adres intyp krijg ik de melding dat: de zoekpagina niet kan worden geopend (onderin staat het adres zone-media.com) de pagina “knippert” ook.

Dan staat er dus spyware op je pc. Laat Norton Internet Security vooral aan staan, want anders kan de spyware allerlei informatie over jou naar buiten sturen én nieuwe problemen binnenhalen. (Humpe, denk even na voordat je een advies geeft.) Verwijder de spyware met AdAware SE en Spybot - Search & Destroy. Is daarna nog spyware aanwezig, leg dan een HijackThis-log voor aan de expert. Alle benodigde informatie vind je hier: www.antispywareoffensief.nl

Bedankt voor de reactie.

Ik was eigenlijk ook al zover dat ik waarschijnlijk spyware zou hebben (heb geen vertrouwelijke gegevens op pc, bankier ook niet electronisch enzo)

Maarre het probleem is dan dus: hoe kom ik op internet om verdere acties uit te voeren ? Want dat is het probleem dus nu (zoals in mijn vraag staat).
Ik kan geen enkele andere pagina oproepen op internet ! Ik zit nu nog even op mijn werk, vandaar dat ik wel een vraag kan plaatsen.

Enne ik dacht dat ik geen ad aware enzo nodig had met internet security, want daar zit ook anti spyware enzo op........................

Geplaatst door leo30
.Enne ik dacht dat ik geen ad aware enzo nodig had met internet security, want daar zit ook anti spyware enzo op........................
Ad-aware en Spybot halen meer Spyware weg dan Norton internet security.
Dus deze zou je ernaast moeten draaien.

enne hoe download ik die dan als ik geen verbinding heb ??????????/

Je hebt nu toch verbinding?

Download dan hijackthis en zet het op diskette, cd of memorystick en zet het dan op de betreffende pc

ja ik heb nu (op mijn werk) verbinding .............
thuis dus niet.............
zal het proberen met diskette
waar zet ik het neer (vanaf de diskette) of maakt dat niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan