Opgelost Geen toegang, machtiging, administratorrechten en meer van dat soort onzin

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb een E externe dataschijf op W10 pc. Overal toegang op W10-pc.
Op de W11-pc voortdurend gezeur. Administratorrechten e.d. weigert bestanden te verplaatsen naar mappen. Kijk ik op W11 naar de machtigingen op de E-schijf dan sta ik daar netjes onder, gebruiker en administrator.

Echter dat rottige Windows zegt dat het onbekende account {1677abcddeee2233332007}, denk ik van de andere pc, toegang moet verlenen.
Moet ik een computerreparateur inschakelen ben ik weer 100 euro of meer kwijt.

Gelogen op internet, want deze staat er ook bij!
  1. Open File Explorer, go to "This PC"
  2. Right-click the drive and choose Properties
  3. On the Security tab, click Edit.
  4. Click Add.
  5. Type the word "everyone" and click OK.
  6. Make sure "everyone" is highlighted at the top, then turn on the "allow" checkbox to give everyone full control.
  7. Click OK to save the permissions, then click OK to save the properties window.

Laatst bewerkt:
Foutmeldingen in Windows zijn soms 'honestly ruk' te noemen.
Heb je het al eens getest op een andere computer? Voor hetzelfde geldt begint die dataschijf af te takelen.

Dat heeft niks met liegen te maken maar met de Windows 11 rechten structuur.
Wat je "liegen" noemt kan alleen door de aangegeven Eigenaar worden gedaan.
Heb je hier al naar de Ownership gekeken?

Ownership.jpg

Laatst bewerkt:
@edmoor
Exact zoals in 1 aangegeven staat "ïedereen" op de eerst regel er bij met volledig beheer! Is het dan niet gelogen. want het werkt dus niet.

Ik herhaal gebruiker, administrator(s) staan er netje bij op de W11-pc.

Take ownership weet ik de uitwerking niet, immers er staat change en geen add Dus wat is dan het grote risico? Ja, dat het werkt op de W11 pc en dan heb je geen toegang meer op de W10=pc en dan ben ik weer veel verder van huis, want ik gebruik W10-pc nog steeds voor 95%. Is tien maal beter dan W11!

@Senso : Gebruik je op beide PCs dezelfde aanmeldingsgegevens?
Anders staan de rechten voor de bestanden/mappen op één PC wel op jouw account en op de andere PC niet.
Wat betreft je account in de groep administrators... Dan ben je nog niet DE administrator die op het hoogste treetje staat, terwijl de groep administrators op het treetje daaronder staat.
Probeer tòch eens als administrator om te zien of het dan wel lukt.

Ja, drie uur mee bezig geweest. Alles geprobeerd! 'Iedereen' volgens internet instructies en 'Gast' aangemaakt alles met volledige rechten. De rest stond er al. Echter bleef maar zeuren dat xxxxxxxxxxxxxxxxxx2007 toegang moest verlenen en die kon ik niet instellen. Die stond er ook al met volledige rechten. Na drie uur dan maar met Winaero Take ownership toegevoegd op de betreffende map toegepast en nog niet op de schijf, en toen kon ik wel deleten en kopiëren naar de map. Moet dinsdag kijken of er schade op de oude pc is.

Conclusie, het is een tijd-, stroomverkwistend, milieu en klimaatverpestend rottig beveiligingssysteem van Microsoft. Zeer klantonvriendelijk en dom systeem wat helemaal niets zelf kan. Daar zou toch een Wizard moeten bijzitten opdat iedereen dat kan regelen. Je wilt een dataschijf toch zonder problemen op twee computers gebruiken!

Dat zit allemaal in het ontwerp van NTFS. Dat is FileSystem en dus bij het ontwerpen niet echt rekening mee gehouden dat je die schijven opeens aan een ander systeem gaat koppelen.

De makkelijkste oplossing is om de schijven in exfat of fat32 om te zetten. Die hebben geen beveiliging en dus loop je ook niet tegen problemen aan. Fat32 heeft dan wel weer de beperking van 4GB files. Kan weer een ding worden als je met films (DVD) gaat werken.

Wil je toch met de NTFS werken dan zul je de gebruikers van beide computers rechten moeten geven op die mappen. En iedere computer heeft dus een eigen Everyone account (met een eigen SID, dat lange nummer). Dus die moet je ook 2 keer toevoegen vanaf ieder systeem.

Als je die nummers ziet dan weet je eigenlijk al dat die computer dit account niet herkend, want dan had er een naam gestaan van een gebruiker of groep gebruikers.

Wil je toch met de NTFS werken dan zul je de gebruikers van beide computers rechten moeten geven op die mappen.
Dat heb ik 100% gedaan zie de eerdere post. Als je ziet wat er daar staat dan zeg je het is onmogelijk dat je nog problemen hebt met toegang!

Probleem is dat je geen eigenaar bent maar die stomme naam xxxxxxxxxxxxx00000 is eigenaar en die moet toegang verlenen. Compleet gestoord dus want die staat er ook bij met volledig beheer.

Ja, Edmoor begrijpt jouw uitleg. Dat is denk ik de enigste persoon op de wereld dan. Meer goed, jij legt het dan uit. Natuurlijk zijn de meeste schijven NTFS. Deze al 10 jaar. Dat buiten beschouwing latende is het een taak van ontwikkelaars om jouw laatste uitleg om te zetten in een Wizard. Het is toch logisch dat een externe schijf op twee computers wordt aangesloten! Met USB-sticks die NTFS geformatteerd zijn hen ik nooit dergelijke problemen. Ook heb ik veel meer schijven en tot nu nooit wat van gemerkt. Echter de E is essentieel.

Ik blijf bij mening dat dit een dom systeem is, wat helemaal niets zelf kan. Ook dat netwerk gebeuren is waardeloos, want de nieuwe computer kan de oude niet zien. Moet je iemand inhuren ben je weer 100-150 euro kwijt.

Ik had ooit een systeemmap aangemaakt door Adobe die ik ook maar niet weg kreeg.
Toen heb ik met HDCleaner die map toegankelijk gekregen (en kunnen verwijderen).

HDCleaner - optie Full acces to files and folders.jpg

Even geprobeerd en hij voegt "iedereen" toe met alle rechten.

Terug
Bovenaan Onderaan