Geen toegang meer tot harde schijf na pc vernieuwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilseeee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
Hallo,

Mijn computer stond laatst in slaapstand en toen ik hem weer probeerde op te starten begon mijn beeldscherm te flikkeren en kreeg ik na een tijdje de melding dat er schijffouten waren geconstateerd en mijn pc opnieuw opgestart moest worden om deze te verhelpen. Ik heb dit toen gedaan en nadat deze procedure van foutherstel voltooid was weigerde mijn computer op te starten, hij bleef dan steeds op een zwart scherm hangen. Ik heb toen mijn laptop uitgedrukt en opnieuw aangezet, toen kreeg ik weer een foutmelding en kon ik voor de optie pc vernieuwen kiezen. Ook dit heb ik gedaan. Nu gaat mijn laptop wel weer aan maar heb ik geen toegang meer tot mijn harde schijf en kan ik niks meer downloaden. Sommige mappen zoals de map muziek kan ik nog wel in, maar daarvoor moet ik eerst toestemming geven als administrator zijnde. Mijn harde schijf geeft ook geen capaciteit meer aan er staat alleen onder: NTFS. Ik heb geprobeerd systeemherstel te gebruiken maar dan krijg ik een foutmelding dat het pad niet meer beschikbaar is of er misschien een spelfout is gemaakt. Ik kan eigenlijk praktisch niks meer openen, ook kan ik niet meer naar pc-instellingen toe. Hij opent het wel maar na 2 sec verdwijnt het beeld weer. Ik hoop dat ik het probleem goed uitgelegd heb en iemand mij kan helpen? Ik heb een sony vaio laptop van ongeveer 1.5 maand oud.

Als ik eerlijk mag zijn heb ik dat ook gehad.
Maar omdat ik nog garantie had moest ik wel naar de winkel waar ik hem kocht gaan.
Je kunt het ook zelf doen door de laptop open te maken via de onderkant en de harde schijf te zoeken.
Als je die dan gevonden hebt kan je kijken of het kabeltje van de harde schijf naar het moederboard goed in het moederboard en de harde schijf steekt.
dat hij niet los zat.
LET OP: als het kabeltje niet helemaal goed erin zit dan kan die niet alles lezen.
Check ook even het kabeltje met het wit uiteinde, of die wel goed in de harde schijf steekt

LET NOG EENS OP: als je pc nog onder garantie is dan moet je naar je winkel gaan waar je hem kocht!!! Anders is je garantie weg!
Zij kunnen dat ook oplossen. alleen duurt het dan wel 10 min. langer

Geen toegang meer tot harde schijf na pc vernieuwen (sony viao).

Hey,

Ik zag je vraag en ik heb precies het zelfde probleem alleen ik zie geen echt antwoord op je vraag.
Is het nu gelukt bij je? zo ja zou je me dan willen helpen want ik kom er niet uit.
bij voorbaat dank!

Dag Ilseeee,

ik heb exact hetzelfde probleem dat jij beschreef in jouw bericht: mijn sony vaio is zelfs exact even oud als de jouwe !
Blijkbaar is er iets structureel verkeerd met die machines.

Heeft ondertussen iemand al een oplossing gevonden voor het probleem,
want binnenbrengen betekent 2 weken zonder zitten,
en zoals al gezegd, er zelf aan sleutelen, vernietigt de garantie.

Ik zoek zelf ook verder, en hou jullie op de hoogte als ik iets vind.

groetjes

het probleem zat bij de software (Windows 8)
men heeft het opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt het goed (hopen we :))

Als het bij iedereen gebeurd op het moment dat de computer uit de slaapstand moet komen is dat een probleem wat bij elke versie wel weer voorkomt.
bij xp, een hotfix van windows was de oplossing, bij Vista, ook weer, of microsoft al hotfixes heeft voor windows 8 zou je, als de computer nog bruikbaar is kunnen bekijken bij de optionele updates.
Optionele updates van windows updates kan je allemaal 1 voor 1 bekijken, dat kan dan als alles nog goed werkt.
Als je garantie hebt ga je inderdaad terug naar de winkel waar je die kocht en vertel je wat er gebeurde.
Dat kan voorkomen bij bepaalde hardware, omdat het gehele geheugen naar de harde schijf geschreven wordt als de computer in slaapstand gezet wordt.
Als de computer uit de slaapstand gehaald moet worden, wordt die data weer terug geschreven naar het ram geheugen, en niet alle computers op deze planeet kunnen dat hendelen, vandaar dat microsoft dan weer met hotfixes voor dat soort problemen komt.
Die hotfix installeer je natuurlijk niet als je dat probleem niet hebt, zo werkt het met optionele updates.
Ik heb via google verder geen hotfix voor windows 8 kunnen ontdekken.

Op het moment dat een computer crashed als die uit de slaapstand moet komen is windows niet afgesloten.
Na het opstarten kan je op F8 toetsen om te kijken of je in de veilige modus wel kan starten.
Ook kan je daar kijken of er een regel is waar je met de laatst werkende juiste configuratie op kan starten.

Op sommige computers moet je eerst F1 intoetsen, en is er dan de mogelijkheid om F8 in te toetsen.
Ook kan je kijken welke dvd's of cd's je hebt en of je er mee kan repareren.

Uiteraard moet je niet zelf hardwarematig gaan repareren, maar als je een computer open maakt en niks stuk maakt vervalt je garantie niet, omdat je zelf ook hardware kan veranderen waardoor niet automatisch de garantie vervalt.
De garantie zou wel vervallen als degene die m repareert schade ontdekt gemaakt door de eigenaar.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de bijkomende info !
tot op het ogenblik werkt alles nog steeds goed, dus laat ons hopen dat het definitief opgelost is ...

Ja, omdat je de slaapstand niet meer hebt gebruikt.
Dus hou de hotfixes van microsoft op dat gebied in de gaten.
De beschrijving van een hotfix moet je dan ook altijd goed lezen om te bepalen of dat het probleem oplost, of dat het iets anders doet.

het is genoteerd!
maar toch nog twee vraagjes:
1. waar kan ik de windows 8 updates terugvinden op mijn computer? (om naar hotfix te zoeken)
2. ik heb slaapstand wel terug gebruikt, maar soms wil de pc niet echt in slaapstand gaan:
hij blijft verder 'draaien' bij een zwart scherm
bedankt !

Start configuratiescherm windows updates
Start configuratiescherm energiebeheer
in energie beheer moet je de geavanceerde instellingen maar eens na kijken, de slaapstand instellingen kom je er ook in tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan