geen toegang meer tot map Mijn documenten: HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

overwijk

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Elders heb ik dit bericht ook neergezet, maar omdat het een nieuw probleem is bereik ik denk ik veel meer mensen met een nieuwe vraag waarin ik het probleem ook beter kan omschrijven (in de titel). Graag enig begrip hiervoor.

"Na continue stopschermen met daarbij de melding dat SmartVision en cap7134.sys de mogelijke oorzaak waren, gaf op zeker moment de pc er de brui aan in die zin, dat deze zich niet langer liet opstarten.

Welke optie ik ook koos (veilige modus, windows normaal starten etc.), direct na de opdracht en het laden van wat drivers komt er direct een stopscherm (Windows is afgesloten om verdere schade te voorkomen).

Een behulpzame collega heeft met aanwzijingen van jullie gisteravond de pc via een opstart-cd aan de praat gekregen, heeft een chkdsk gedaan en deze wijst uit dat er "fouten op het volume" zijn.

Na het starten echter opnieuw acuut het blauwe scherm, kortom er is iets flink loos met het oorspronkelijke besturingssysteem XP!!!

Hoe kan ik eventueel de fouten (weet dus niet welke, dat zegt CHKDSK niet) repareren???
Let op: reparatie via chkdsk (f als ik me niet vergis) lukte reeds niet.

Afijn, hij heeft naast de niet goed werkende XP nog apart hiervan opneiuw XP geinstalleerd (ook om geen bestanden kwijt te raken), verder nog geen drivers enzo, maar deze XP werkt dus goed!

Wat wel een heel groot probleem is, dat de nu geinstalleerde XP geen toegang biedt tot de map Mijn documenten op C, de map waarin ik mijn muziek, digitale foto's en wat Word-bestanden heb staan.
Een deel ervan had ik gebackupd, een groot deel echter helaas niet!!!

Deze melding verschijnt: C:\Documents and Settings\...\Mijn documenten is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Wat we ook hebben geprobeerd, we komen de map niet binnen, m.a.w. wie oh wie kan ons helpen aan de oplossing om wel toegang tot deze bestanden te krijgen, zodat we die nog kunnen zekerstellen???

dat zijn dus mijn 2 vragen:
1) hoe reapeer ik de fouten op het volume onder het systeem dat herhaaldelijk crasht?;
2) hoe kom ik bij de niet toegankelijke bestanden?

Oh ja, ik heb gisteravond AVG de C-schijf laten checken, dit programma vond geen threats, enkel wat tracking-items."

Wanneer je dus in het reparatiescherm zit waar je chkdsk uitgevoerd hebt ( ik neem aan met het commando /r anders voert hij geen reparaties uit) kun je in ieder geval bestanden via dos kopiëren.
Commando's voor dos zijn op internet te vinden maar misschien nog makkelijker in het dos scherm zelf.

Bijvoorbeeld wanneer iets van de ene locatie naar de andere gekopiëerd moet worden heb je het "copy" commando nodig.
Om specifieker te werken is het handig om "copy /?" in te typen voor extra uitleg.
Waarschijnlijk wordt het zeer moeilijk om je systeem nog te herstellen.
Zeker wanneer je in ieder geval de chkdsk hebt gebruikt.
Standaard om te proberen te herstellen gebruik je inderdaad de volgende commando's:

chkdsk /r - voor het controleren maar ook automatisch te repareren
fixboot - voor het herstellen van je bootrecord
fixmbr - voor het herstellen van je master boot record

Mocht je via dos niet in mijn documenten kunnen komen dan ben ik bang dat deze beschadigd is. Maar meestal valt er nog wel een kopie te maken.

Het makkelijkst is wanneer er 2 partities zijn van de windows schijf te kopieëren naar de dataschijf (bijvoorbeeld van C: naar D:).

Ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen, ik hoor het wel als je er niet uit komt.

lamert

Jippie!!!!!!

Ik ben mede door jullie aanwijzingen via de veilige modus in mijn tot voor kort niet toegankelijke map Documents and Settings terecht kunnen komen en heb als een speer de bestanden zekergesteld.
Dank dank dank.

Uiteraard blijft het probleem van de falende "oorspronkelijke" XP nog, maar ik ben allang blij dat dít probleem van de bestanden is opgelost.

Wat ik niet heb kunnen terughalen is Outlook, de berichtjes die ik nog in de postbussen had staan en de vele berichtjes die ik in een archiefmap in Outlook had opgeslagen.

Is er iemand die weet hoe ik ook bij díe bestanden kan komen???

Licht er aan welke versie je hebt...
Gaat het om outlook express of Microsoft Outlook dat bij het office pakket zit...
Als het namelijk om outlook express gaat heb je de *.dbx bestanden nodig en bij Microsoft Outlook gaat het op *.pst bestanden...
De mappen staan verborgen waar deze bestanden in staan. Als je de standaard instellingen gebruikt in ieder geval en komen ze in de map AppData.
Als je er via veilige modus in kunt komen kun je gewoon het volgende doen:

--> Start --> Uitvoeren --> %AppData%

Dan kom je automatisch terecht in de map waar de meeste programma's hun data in zetten.
Standaard map is voor Microsoft vanuit daar dan eerst de map Local --> Microsoft --> Outlook
Deze bestanden heb je nodig om straks ze weer terug te zetten.

Voor Outlook express weet ik zo niet omdat ik hier momenteel vista draai.
Maar in principe als je in de windows omgeving kan, dan kun je ook outlook express starten. Hier kun je dan het volgende doen:

Extra --> opties --> Tabblad "onderhoud" --> Klik op Archiefmap

Daar staat de locatie waar je *.dbx bestanden staan.

Voor het terug zetten van de bestanden moet je opnieuw de locaties opzoeken (nadat je het programma al een keer gestart hebt en afgesloten) en dan de bestanden vervangen die in die map staan.
Dan heb je alle emails terug.

lamert

nu ook problemen in "goede" XP-versie (device driver)

Gelukkig heb ik de map Documents and Settings nu geheel veilig kunnen stellen en ook de emailinhoud heb ik weer!

Echter, na 3 dagen probleemloos te hebben kunnen werken met de pc onder de laatst geinstalleerde XP-versie, heb ik zojuist een trits van spontane herstarts meegemaakt waar ik maar heel moeizaam een eind aan heb kunnen maken.

De foutrapportjes geven aan, dat het probleem wordt veroorzaakt door DEVICE DRIVER.

Is deze laatste foutrapportage samen met de eerdere rapportages m.b.t. de gecrashte XP-versie (problemen veroorzaakt door Cap7134.sys en Smart Vision) voor één van jullie wellicht dé sleutel om een juiste indicatie van de werkelijke oorzaak te kunnen geven??

Nogmaals: XP-oorspronkelijk functioneert niet meer, start ook niet in veilige modus op (want dan laadt hij vele drivers -terwijl dat niet zou mogen- en halverwege is er het stopscherm), XP-versie 2 waarmee ik nu steeds opstart en pc, heeft dus na drie dagen ook ineens fouten te zien gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan