Geen toegang (meer) tot NAS server

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Nino

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Tot dit weekend had ik een thuisnetwerk met 3 computers (1 PC, 1 windows-laptop en 1 macbook) en een NAS server aan mijn sweex wifi router. De router was via een adsl-modem/splitter verbonden met het internet. Dat deed het perfect.

Nu heb ik er een UPC arris (kabel)internetmodem gekregen. Daar heb ik mijn sweex wifi aan vastgekoppeld. Internet doet het (al lijkt het ineens onbeveiligd), maar ik heb ineens geen toegang meer tot mijn NAS server, noch lokaal, noch via internet.

Begrijp er niets van. Iemand een idee?

Standaard truc geprobeerd? Overal stroom er af, modem opstarten, router opstarten.

@Minal: Idd, meerdere malen geprobeerd, maar niets, nul, noppes!

@jantjuh:
1. Internet via de kabel, splitter op de tv/radio-doos voor een apart internetkabeltje van de UPC gekregen
2. Dit kabeltje loopt naar de Arris modem van UPC
3. Vanuit de modem loopt een ethernet-kabel naar de Sweex MO300 (adsl?) router/modem met wifi
4. Vanuit de Sweex loopt een ethernetkabel naar een NAS server, zodat deze draadloos en via het internet te benaderen is;
5. Meerdere computers (PC, Macbook en laptop w7) maken gebruik van de wifi

Gek genoeg is internet via de Macbook te benaderen, maar de NAS server niet. Voor de laptop geldt exact het tegenovergestelde (wel NAS, geen internet, achter de netwerknaam staat ineens een extra 2).

Zeer verwarrend allemaal. Indien iemand een oplossing/tip heeft zou ik dat waarderen.

Toegang tot NAS Server

Dat laatste begon ik me ook af te vragen. Gisteren dus maar een andere router aangeschaft ... en ja hoor alles loopt als een zonnetje nu ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan