geen toegang op mijn desktop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
hallo,

ik heb een probleem met mijn interen netwerkje.

ik heb een draadlose router van het werk linksys wireless-g plus het bij behoorde laptop kaarte,

en nu kan ik vanaf de lapotop niet naar de gewoone desktop komen hij geeft u heeft geen rechten terwijol ik de mappen en de printer gedeeld heb en ik heb alle twee de pc;s de zelfd werkgroep naam gevenen de laptop ziet wel de pc in het nektwerk maar kom er niet

en vanaf de gewoon pc naar de laptop gaan is geen enkel probleem dan werkt alles de firwale
staat op de laptop en desktop pc uit en ik heb op ze allebij gewoon internet.

Wie kan mij helpen alvast bedankt

Zorg dat op beide pc's hetzelfde gebruikersaccount met hetzelfde wachtwoord voorkomen en plaats deze in de administrators (beheerders) groep. Als je daarmee inlogt moet het goed gaan.

ik heb nergens wachtwoord instaan en het gekke is dat ik wel vanaf mijn laptop de printer kan gebruiken maar kom niet aan mijn geldeelde mappen op de dekstop ik weet niet of ik iets in mijn router moet veranderen

Niet in je router. Maak op beide pc's eenzelfde gebruikersaccount aan. Dat mag ook zonder wachtwoord. Dus als je op je laptop als gebruiker willie wortel inlogt, maak dan op de desktop ook een gebruiker met de naam willie wortel aan.

ik heb geen gebruikers account zowel op de laptop als op de gewone pc en heeft altijd gewerkt en op eens niet meer snap er zelf niks van heb ook niks veranderd en toch werkt het niet meer zoals het voorheen was

Hoi
Probeer het eens met zoeken op ipadres.
Dus start / zoeken /en dan computers en personen dan zoeken op ipadres
als dat wel lukt dan snelkoppeling op je buroblad maken

Groeten Ed

is samen xp met alles erop er aan en heeft altijd gewerkt tot vanmorgen nu kan ik alleen vanaf de laptop printer maar kom ik niet meer aan mijn gedeelde mappen en ik heb nergens niks veranders

Misschien een herstelpunt terug de oplossing
Of misschien opnieuw de thuisnetwerk laten doorlopen

Laatst bewerkt:
systeem herstel heb ik geprobeerd heeft geen enkel effecht ik heb windows xp op bijden op nieuwe geinstalleer heb andere kabels geprobeerd andere netwerkkaart en het werkt gewoon weg niet ik vraag wel iemand die netwerk beheerder is die zal het wel weten

Nou wil niet ***lig overkomen hoor.
Maar hier zitten jongens tussen waar je een petje voor af kan nemen (en dames)
Maar gebruik eens de zoek functie, en zie dan dat dit echt niet bij elke pc gelijk is.
Onze Bill kan soms echt dwars liggen.Maar bij een ander is het weer zo klaar.
Maar misschien weet de netwerk beheerder gelijk de goede oplossing.

Groeten Ed

ik heb om internet al veschillende site gevonden en heb dat allemaal gecontrolleerd maar ja helpt ook niks ik kan alleen zoals ik al aangeef wel printen vanaf de laptop dus comuniceren tussen de pc en laptop gaat wel anders kan ik de printer niet aansturen alleen kom ik niet in mijn gedeelde mappen dan krijg ik de melding u heeft geen toegang tot deze pc.

Als je bij mapopties in het configuratiescherm, bij weergave de optie "eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uitvinkt, dan krijg je bij eigenschappen van schijven, bestanden en mappen een extra tabblad, van delen en beveiliging.

Daar kun je alles instellen hoe je dat wilt, als alles is ingestelt naar wens probeer dan eens weer met de laptop erop te komen.

Indien je gast toegang gaat geven, zul je ook de gastaccount aan moeten zetten, indien het niet zoveel uitmaakt, geef je "iedereen" rechten en machtigingen bij de optie beveiliging, toevoegen, geavanceerd, nu zoeken.

Als het goed is heb je nu weer toegang, en kun je eventueel eenvoudig delen van bestanden in mapopties weer aanzetten, maar dat hoeft niet.

Vaak moet je nog wel de wizard netwerk instellen doorlopen.

Laatst bewerkt:
dat heb ik ook geprobeerd en uit gevind en dat helpt ook niet ik ga morgen alle 2 de pc leeg gooie en opnique instaleren want van de gewone pc kom ik wel in de laptop maar niet anders om

je hebt toevallig niet op je desktop pc, je computernaam en werkgroep naam hetzelfde...?

op de desktop staat computernaam : Deaktop, wergroup ms home

en op de laptop staat computernaam: laptop, wergroep ms home

het heeft altijd zo gewerkt terwijl ik nergens iets veranderd heb

Zet je firewall eens uit, dat kan ook wel eens helpen.

de firewall had ik ook uistaan maar mijn netwerk doet het weer heb op de gewone pc alles opnieuw geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan