geen toegang tot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
beste hulpverleners,

Ik ben helemaal 'uitgegoogeld' :confused:op onderstaande melding die ik kreeg bij een poging om een programma te installeren (roku radio snooper) Ik kom er niet achter wat ik hiermee moet doen:

An error occured while trying te rename a file in the destination directory.
MoveFile failed; code 32
Het proces heeft geen toegang tot bestand omdat het bestand door ander proces wordt gebruikt


Ik begrijp hier uit dat er een bestand ergens in de weg staat. Door dat bestand een andere naam te geven kan het proces doorgang vinden. Maar dat lukt niet.

Maar deze melding roept de volgende vragen op:
In welke 'destination' wil het programma 'wat' zetten
en welk programma maakt daar nu gebruik van waardoor het niet 'ge-renamed' kan worden.

Voor de beantwoorders: Mijn computerkennis is op niveau van Jip en Janneke.

dank,
Muman
 
Even voor de duidelijkheid.
Je koopt software en je komt thuis en opend de doos en stopt de cd rom in de computer en je krijgt deze melding ?
 
nee sorry als ik niet duidelijk ben. programma is gratis te downloaden om bijvoorbeeld de soundbridge netwerkspeler van de juiste url's van radiozenders te voorzien.
Ik had het programma eerder werkend maar weer verwijderd. Nu ik het weer wil hebben krijg ik deze melding.

Muman
 
al eerder gedaan

muman

ps ik ben op zoek naar oudere versie van programma
 
Misschien dan even aangeven welke versie je zoekt, zodat iedereen die dit forum leest op zoek kan gaan naar de oplossing.
 
Probeer de installatie in veilige modus:

Hoe start ik Windows op in veilige modus?

Als je problemen hebt met je PC, kan het soms handig zijn om je PC op te starten in Veilige modus (Safe Mode). Wanneer Microsoft Windows opstart in veilige modus, worden er zo weinig mogelijk stuurprogramma's geladen (van andere fabrikanten). Hierdoor kan het zijn dat bijvoorbeeld je printer niet werkt, je netwerkkaart niet wordt gedetecteerd, je beeldscherm maar 16 kleuren heeft, etc. Wat is hier nu net het nut van, kan je je afvragen. Wel, door zo weinig mogelijk stuurprogramma's(drivers) te laden, worden ook (eventuele) driverconflicten opgelost (het is te zeggen: ze komen niet voor), doordat net deze drivers niet geladen (hoeven te) worden. Ook andere besturingssystemen kennen gelijkaardige functionaliteiten. Linux heeft bijvoorbeeld een opstartmogelijkheid die failsafe noemt.

Hoe ga je te werk?

Je hebt meerdere oplossingen.

1. De simpelste is de functietoets F8 ingedrukt te houden als je PC opstart. De meest gemaakte fout hier is dat je de toets te laat induwt. Druk je F8 toets in net nadat het scherm van je BIOS verdwenen is. Nu zou je normaal een menu moeten krijgen waarbij je kan kiezen hoe je wil opstarten. Gebruik je pijltjes toetsen om door het menu te navigeren, bevestigen doe je met een druk op de knop Enter.

Lees ook hier:
http://forum.wifisound.nl/viewtopic.php?p=3699&sid=3c19cf5fdb756467a3e22b61a03aa413

en hier:

http://forums.rokulabs.com/viewtopic.php?t=16437

Ik gebruik altijd URLHelper http://www.urlhelper.com/ en je hebt winpcap nodig maar zet eerst je virusscanner uit want sommige scanners zien het als een trojan http://www.winpcap.org/


http://www.donationcoder.com/Software/Mouser/RokuSnooper/downloads/RokuRadioSnooperSetup.exe

http://www.winpcap.org/install/bin/WinPcap_4_0_2.exe
 
Laatst bewerkt:
Nou... zo loko was die bijdrage ook weer niet.
in een van die links stond een versie die geen problemen gaf maar wel weer met winpcap. Ik krijg de melding: kan entrypoint van procedure PacketGetReadEvent niet vinden in DLL-bestand packet.dll.
????
Maar toch een stapje verder?

Muman
 
Weet je zeker dat je geen virusscanner aan hebt staan?
Clean de boel eerst eens met ccleaner en de-installeer de oude versie die mislukt is als datr gaat probeer dan opnieuw, start ook eerst ff opnieuw op
 
ok
stap 1 ik deinstalleer de roku radio snooper en winpcap
stap 2 ik draai ccleaner
stap 3 ik start pc opnieuw op
stap 4 ik zet virrusscanner uit
stap 5 ik download programma opnieuw

overigens, lokoloko, zelf ervaring met deze programma's?

groet,
Muman
 
Laatst bewerkt:
Ok,

alles gedaan maar helaas:(
"kan entrypoint van procedure PacketGetReadEvent niet vinden in DLL-bestand packet.dll."

melding blijft.

groet,
Muman
 
Die packet.dll is van winpcap dus het lijkt mij dat de fout daar in zit, meestal gebeurd dit als een virusscanner die dll *driver) verwijderd zonder waarschuwing.
Stop de toegevoegde packet.dll eens in system32 map in windows en probeer t dan nog eens (uitpakken in system 32 map)
 

Bijlagen

  • Packet.rar
    26,8 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Ik ben een stuk verder maar het werkt nog niet.

Ik loop nog steeds vast op winpcap. Maar nu om een andere reden.
Als ik url snooper gebruik ipv roku radio snooper gaat het installeren een stuk probleemlozer tot winpcap. Roku radio snooper is in feite hetzelfde als url snooper. Met roku loop ik tegen die packet.dll aan en met de 'kale' url snooper krijg ik de melding dat winpcap geen netwerk kan vinden.

Had ik het programma maar nooit van de pc gedaan. in de versie die ik had kon je gewoon onder een tabblad aangeven welke internetkaart je gebruikte. Daar zet bij mijn weten helemaal geen winpcap bij! Maar ik kan nergens op het www een oudere versie vinden.
Ik gebruikte het in combinatie met VLC om daarmee de stream vervolgens op te slaan zodat ik de muziek ook kan afspelen via mijn netwerkspeler.

alternatief is een andere simpele url finder (gratis uiteraard en zonder adware en spyware) die de url's van streaming muziek herkent.


Muman
 
Bij url helper moet je zelf 1 malig de ethernet adapter aanwijzen

url.jpg


Gooi alles eraf, en installeer dan eerst winpcap, start dan opnieuw op.
Dan installeer je programma en probeer dan nog eens...
 
geen idee maar het werkt nu.

ik heb van alles eraf en erop gezet. roku radio snooper werkt nu.

eerst bleef winpcap problemen geven maar onder file en advanced is het gelukt om het handmatig te doen. En daarna vond winpcap het ook????!!!!!

erg bedankt voor je hulp.

Muman
 
ik was wat voorbarig, Ik heb alles er weer afgegooid. Maar het gaat niet meer om een systeemmelding maar om software. de vraag staat binnenkort onder kopje voor multimedia.

Muman
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan