Geen toegang tot bestanden en printers :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timpie91

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
15
Ik heb een netwerkje via een router met 2 pc's erop aangesloten. Ik krijg nu geen toegang meer tot de bestanden van de computers :eek: Vroeger lukte het wel; nu niet meer:(
De ene computer heeft WinXP en de andere WinME.
Ik krijg elke keer deze foutmelding als ik naar de WinXP computer wil gaan:
Firewalls, Norton enz. staat allemaal al uit
yeah9qo.png




ik moet me trouwens aanmelden met een wachtwoord als ik andersom probeer, terwijl ik dit niet ingesteld heb :confused:
yeah22vy.png

?




Groeten,
Tim
 
Heb je bij de eigenschappen van het netwerk bestands en printerdelen bij microsoftnetwerken aangevinkt?

jean
 
Je zou kunnen proberen om op de Windows XP computer een gebruiker aan te maken met dezelfde naam en wachtwoord als die op de Windows ME computer.

Het zou ook te maken kunnen hebben dat je "Eenvoudig delen van bestanden" aan hebt staan (xp pro).

Gebruik je trouwens Windows XP Professional of Home Edition?
 
Laatst bewerkt:
Dat delen kun je uitzetten in de verkenner onder opties.

Ik heb alleen even een engelse xp tot mijn beschikking dus ik doe het even uit m'n hoofd:

in windows verkenner naar het menu Extra gaan, dan onder Opties. Ga dan naar het 2e tabblad beeld. Daar zie je ergens in de lijst staan. Eenvoudig delen van bestanden inschakelen (aanbevolen). Dit dan uitschakelen.

Ik weet niet zeker als de namen kloppen, maar daar ongeveer :)

(zie bijlage)
 

Bijlagen

  • eenvoudigdelen.jpg
    eenvoudigdelen.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 43
Je kunt ook gewoon via Configuratiescherm en dan mapopties. Maar het werkt nog steeds niet:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan