geen toegang tot .exe en .zip op shares

Status
Niet open voor verdere reacties.

001henri

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
hallo, ik heb een veelvoorkomend probleem, ik heb ook al rondgegoogled, veel mensen gevonden die hetzelfde probleem hadden, maar toch niet in dezelfde situatie, ze hadden windows vista, of ze hadden het ook lokaal, enz.

het probleem is dat ik in een domein werk met een Win 2003 DC waar ik, als ik een .exe bestand wil uitvoeren op een share op de DC de volgende melding krijg:

'windows kan geen toegang tot het opgegeveven apparaat, pad of bestand krijgen.Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item'

Ik weet dat het aan mijn computer ligt want ik ben sowieso de enige die er last van heeft, en als ik via remote desktop inlog op de DC en daar lokaal dus hetzelfde probeer te openen/uit te voeren lukt het wel.. ook als ik het kopiëer en het lokaal uitvoer heeft ie er geen problemen mee, ik kan het ook gewoon kopiëren, ik heb de rechten gecontroleerd en heb recht op alles;

ik kom er net ook achter dat als ik een .zip bestand wil openen ik de melding krijg 'de huidige beveiligingsinstellingen staan deze bewerking niet toe' dus dat brengt me dan wel weer een stapje in de goede richting. waarschijnlijk een instelling in het 'lokaal beveiligingsbeleid'? waar ik alleen totaal geen ervaring mee heb:#

in ieder geval is alle hulp meer dan van harte welkom:D

**EDIT: ik heb ff gecheckt of hetzelfde ook gebeurde als domeinadministrator maar daar kan ik dus wel alles uitvoeren openen enz.

Laatst bewerkt:
Dan heb je niet genoeg rechten en moet je als Domeinadministrator jouw account die rechten geven

ik weet niet of we nu op dezelfde lijn zitten, maar als ik de rechten nakijk klik ik met rechts op het bestand/de map en ga ik naar het tabblad beveiliging, overal waar een vinkje achter staat heb ik recht op (nadat ik mijn account geselecteerd heb uiteraard)

dit heb ik namelijk nagekeken en alle vinkjes staan aan dus ik neem aan dat ik dan het recht heb om het programma uit te voeren toch?

**EDIT ik heb geen idee of dit er mee te maken heeft maar ik merkte vandaag dat ik ook geen telnet verbinding meer kan maken naar servers in een datacenter, met ssh gaat alles wel goed..

**nog een edit;p het kan niet aan de rechten liggen want als ik op remote desktop inlog met dezelfde account kan ik wel alles uitvoeren

Laatst bewerkt:
anyone?

iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen.?

ok, het is geen hoge prio, alleen heel vervelend, maar 66x bekeken en 1 reactie:confused:

ok, heb het opgelost, nog steeds niet echt een idee waar het door kwam maar nadat ik m'n profiel op de dc had verwijderd en weer aangemaakt ging alles weer goed;

mocht iemand anders dit ooit ook van plan zijn: vergeet dan niet ff c:/documents and settings/[jouw gebruikersnaam] te backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan