Geen toegang tot gedeelde mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Het benaderen van gedeelde mappen door een andere PC in het netwerk wordt geblokkeerd met de foutmelding:
"onvoldoende opslagruimte op de server.. enz" De gevonden oplossingen geven de oplossing in de richting van de IRPStackSize waarde. (zie o.a. http://support.microsoft.com/kb/177078).
Echter iedere poging om deze DWORD blijvend toe te voegen is het probleem. Na rebooten is de melding uit het register weer verdwenen,
Graag hulp bij het verkrijgen van toegang tot mijn gedeelde mappen.
Gr. Ton

Eerst even de volgende vraag: Bestond die waarde al in het register of niet?
In XP en ook in Win2003 heb ik zelf die waarde altijd aangetroffen. Verhogen was dan genoeg.

Jij doet net of de waarde aangemaakt moest worden. Op wat voor pc doe je dat? Ook een Windows XP computer?

Zie bijlage hoe het staat op mijn XP computer, die ik 2 weken geleden heb geherinstalleerd. Niets aangepast aan welke waarde dan ook.

Tijs.

Bijlagen

• IRPStackSize.JPG
    IRPStackSize.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
De waarde was niet aanwezig, wel een met de naam Size.
Heb hem proberen aan te maken. Zolang ik niet reboot is/was hij aanwezig. Na rebooten weer verdwenen.

Bijlagen

• Register_1.jpg
    Register_1.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
En praten we hier over een XP of W2003 machine? Indien ja, kijk dan even terug in mijn vorige posting, naar de schermafdruk. Komt die schermafdruk voor wat betreft de andere waarden in die sleutel overeen die pc met het probleem?

Ik vraag dit omdat zoals gezegd W2003 en XP beiden de genoemde waarde standaard aan boord hebben.
Ook daarom vraag ik me af of je de waarde wel in de juiste registry-sleutel hebt zitten aanmaken/aanpassen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ah, ik zie net dat je zelf ook een schermafdruk had toegevoegd.

Helaas ontbreekt hier juist het interessante stuk, namelijk die van de statusbalk, waar aangegeven staat in welke registersleutel we zitten te kijken.

Kun je een schermafdruk maken die lijkt op de mijne, dus met in de statusbalk onderin de registersleutel waar we naar kijken?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast een commando-regel om de waarde op 36 te zetten: (oftewel een verdubbeling t.o.v. de originele waarde):

Dit kun je in een batch-bestand zetten of een snelkoppeling naar maken:
reg.exe add HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters /v IRPStackSize /t REG_DWORD /d 36 /f

Overigens zit ik me 1 ding af te vragen: Ik heb de instructie altijd zo geïntepreteerd dat je een waarde moet gebruiken die een veelvoud is van 3.
Is het misschien dat de waarde zoekraakt bij elke herstart, omdat je geen veelvoud van 3 had aangegeven?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs. Je hebt me op het goede spoor gezet. Ik was in de verkeerde ControlSet bezig. Na plaatsing van de DWORD met bijbehorende waarde is nu alles OK. Heb toegang !
Of de waarde een veelvoud moet zijn van 3 is voor mij nog niet helemaal helder. Ik las dat uitgaande van een beginwaarde van 11 een verhoging met een veelvoud moet plaatsvinden. Ik heb hem nu staan op 32 (=11 + 3*7) en werkend. Zie nieuwe bijlage.
Ga morgen nog wat verder experimenteren met waardes. Laat je de bevindingen nog weten. Daarna zal ik deze topic sluiten.
Hartelijke dank en met Groeten, Ton

Bijlagen

• Register_2.jpg
    Register_2.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 41
Testresultaten:
De waardes in stappen van 3 teruggebracht naar 18. Toegang OK
Met 15, 16, 17 werd toegang weer geweigerd. Met 18 weer OK.
Zet de waarde nu op 24 (veiligheidsmarge ?) Heb geen idee in hoeverre een veiligheidsmarge nodig is.
Nogmaals dank.
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan