Geen toegang tot map documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voliere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hoi,

Ik heb een tijdje terug een vastloper gehad. Ik heb XP opnieuw moeten instaleren op een andere hd. Nu kan ik mijn map documents and settings niet meer openen. De map dus die onder de oude XP versie stond.

Daar staan nog heel wat belangrijke bestanden in.

Ook via veilige modus>> administrator kom ik er niet in.

Ik heb al het mogelijke al geprobeerd.

Sterker nog, Zelfs wanneer ik de andere HD formateer blijft die map staan. Ook via partition magic de partitie verwijderen werkt niet. Op het moment dat ik hem verwijder staat er niks meer, maar wanneer ik een nieuwe partitie aanmakk, staat hij er weer. Ik heet nu Eigenaar en voorheen was dat GJ.

Is er een programa dat ik kan gebruiken om toch de map leeg te lezen? ik dacht dat er bij Windows een hulpprogje zat dat Cipher heette maar ook dit heb ik niet

Kan je misschien duidelijker zijn. Want je vertelt dat je belangrijke bestanden heb en daarna formateer je de hardeschrijf waar de bestanden op staan?
Om bij die bestanden te komen log je via veilige modus in. Ga naar die map toe, rechtermuis knop, klik op beveiliging en geef de volledige beheer vrij van die map.
Dit is voor win xp home voor xp prof kan je gelijk naar die map gaan zonder veiligemodus. Zorg er wel voor dat je als administrator staat ingelog.

ik heb dus getracht die schijf te formateren, wat niet lukte.

Nu wil ik toch
1. Die map eruit hebben
of 2. Nog kijken wat er precies staat.

Maar krijg dus steeds de medling: Toegang geweigerd

In veilige modus, inloggen als admin, rechter klik op de betreffenden map, eigenschappen, beveiliging.
Nu daar in de opties (geavanceerd) even zoeken naar de optie "eigenaar worden" .

Klopt helemaal. Is gelukt inmiddels. Bedankt voor jullie antwoorden.

Geplaatst door Voliere
Klopt helemaal. Is gelukt inmiddels. Bedankt voor jullie antwoorden.

Aan jouw de eer om je vraag op opgelost te zetten :thumb:

Op de manier zoals uitgelegd aan mij is het probleem opgelost.

Ik moest mijzelf eigenaar maken van die map. Door met de rechtermuisknop erop te klikken en op tabblad algemeen > geavanceerd dit te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan