Geen toegang tot mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KLT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
2
Bij het opstarten van Windows XP krijg ik de volgende foutmelding: “NTLDR is missing”.

Dit is op zich geen probleem aangezien ik de C schijf kan herstellen adhv mijn masterdisk. Ik heb alreeds enkele documenten kunnen redden door de hard disk aan te sluiten aan een andere pc via een USB adapter maar kan geen toegang krijgen tot G:\Documents and Settings\I\ My Documents (verwijzing naar C schijf van mijn defecte PC) aangezien gebruiker I een wachtwoord heeft. Ik ken die wachtwoord maar de die PC verleent mij daartoe geen toegang. Er bevindt zich daar 1 Word document die van essentieel belang is waarvan ik geen backup heb gemaakt.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Alvast bedankt!
 
Onderstaande alleen uitvoeren als je besloten hebt om het originele probleem niet te verhelpen, en door te gaan met het redden van data van de 'oude' harde schijf.

M.b.t. het redden van je oude data:

Je zult eigenaar moeten worden van de map waar je nu niet bijkunt op die 'oude' harde schijf. Kijk even hier hoe je eigenaar kunt worden van een map of een hele schijfletter. Dat loslaten op de mappen en/of partitie waar je nu die foutmelding over geen toegang bij krijgt.

Succes,

Tijs.
 
lukt niet...

dnties,

helaas, maar ik krijg niets eens de mogelijkheid om bij die beveiligingseigenschappen te komen...
 
Start anders op in Veilige modus (staat ook in de instructie). Hopelijk heb je dan ook de externe harde schijf beschikbaar, en kun je dan de aanpassingen doen.

Tijs.
 
Om in die beveiligingseigenscahppen te komen kan je (behalve wat dnties zei) ook dit proberen:

Mijn Documenten --> Extra --> Mapopties --> tabblad Weergave --> Uitvinken: Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)
Daarna staat er als het goed is het beveiligingstabblad erbij.
 
Om in die beveiligingseigenscahppen te komen kan je (behalve wat dnties zei) ook dit proberen:

Mijn Documenten --> Extra --> Mapopties --> tabblad Weergave --> Uitvinken: Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)
Daarna staat er als het goed is het beveiligingstabblad erbij.

Dat is alleen beschikbaar in XP Professional. Ik vermoed dat de topic-starter XP Home heeft.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan