Geen toegang tot mijn bestanden, groene naamgeving? encryptie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eskur

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Hallo,

Ik had eerst windows xp op mijn pc geinstalleerd, maar besloot om op een andere partitie in het zelfde pc windows 7 te installeren. Nu wil ik toegang tot mijn bestanden die op windows xp staan, maar het probleem is dat meeste van die files groen gekleurd zijn, en volgens internet dus ge-encrypted. Als ik die files probeer te verplaatsten naar mijn windows 7 partitie krijg ik de volgende melding 'You require permission to perform this action' 'You require permission from <Een vreemde/lange accountnaam> to make changes to this folder.'

Ik heb op internet wat opgezocht, daar werd verteld dat ik administratierechten moet hebben, maar voor zover ik het weet heb ik dat, want ik log altijd in met de administrator account. Verder werd er ook de tip gegeven om bij de file properties onder advanced encryptie uit te schakelen, maar als ik dat probeer krijg ik weer de volgende melding 'You will need to provide administrator permission to change these attributes, click continue to complete this operation'. Als ik op continue druk krijg ik weer de volgende melding 'An error occured applying attributes to the file:<File location/name>. Acces is denied'

Wat kan ik hieraan doen?

Bijvoorbaat dank,

Ik neem aan dat je 7 Engelstalig is? Ik gebruik Nederlands, dus je moet me even helpen met de vertaling!

Ga naar Computer, klik Organize, vink Show Menubar aan.
Ga naar Tools, Folder options, tabblad Weergave.
Zoek daar naar Eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen (= recommended)). UIT vinken.
Apply. Klik Apply to all folders. Yes. Apply, OK.

Ga nu naar de gecodeerde map (mappen, maar 1 voor 1), selecteer, RechterMuisKlik, Properties, tabblad Security. Klik Advanced, tabblad Owner. Selecteer in de lijst Administrators, vink daaronder het vakje ? ook aan. Toepassen, OK. Toepassen, OK. In het dialoogvenster met de vraag of het op alle of alleen deze map moet worden toegepast, klik alle, OK.

Als het goed is kan je er nu wel bij. Vergeet de Folder options niet terug te zetten als je klaar bent.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik had eerst windows xp op mijn pc geinstalleerd, maar besloot om op een andere partitie in het zelfde pc windows 7 te installeren.

Oohhhhh!!!! Gelukkig!!! Ik zit net even door te zoeken & ik ben dus blij te lezen dat je als het goed is je oude XP intact hebt gelaten!...

NIETS AAN DOEN!!! XP LATEN STAAN!!!

Ik neem aan dat je nu een dual-boot hebt. Start je XP op, & onder de juiste gebruiker - MAKER/EIGENAAR - kan je op grotendeels bovenstaande manier alles decoderen (decrypt).

Mocht je niet de verwachte MAKER/EIGENAAR zijn, dan kan je de complete methode als Administrator toepassen.

Wil je moeilijk doen & het toch gecodeerd overzetten om het dan in 7 te decoderen, listig, maar het kan:

EFS Recovery Agent gets access denied when decrypting files. Staat alles in wat je moet weten...

Pfffff... :shocked::rolleyes:

bij het opstarten krijg ik niet eej multiboot optie waarin ik kan kiezen tussen xp of windows. is er een andere manier om toch xp op te starten?

Laatst bewerkt door een moderator:
De gemakkelijkste manier om je XP in je bootmenu te krijgen is met EasyBCD van Neosmart. Dat kan je via de volgende link gratis in ruil voor je naam & e-mail-adres downloaden - ze spammen je niet plat - & daarna als beheerder alvast onder 7 installeren:

EasyBCD Download Registration Page — NeoSmart Technologies

EasyBCD Documentation Home - EasyBCD - NeoSmart Technologies Wiki

Doe er nog even niets mee, je mag het wel starten om te kijken hoe het eruit ziet & je via de Help in te lezen.

Resume taken:
  1. Windows XP opstartbaar maken
  2. Gecodeerde bestanden decoderen
Ik ga vanavond verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan