Geen toegang tot oude schijf Wndows 7 home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik heb noodgedwongen een nieuwe computer aangeschaft, Dualcore 64 bits Windows 7 home.
Nu heb ik de harde schijf van mijn oude computer er aan gekoppeld via sata/ide kabel en via USB.
De computer herkend alles maar elke keer dat ik een file of map wil openen documents settings etc of kopiëren krijg ik een melding "u hebt momenteel geen toegang tot deze map" dan kan ik nar beveiliging gaan en daar iets veranderen.
Maar elke file of wat ik dan ook wil openen ik krijg ik steeds die zelfde melding.
Ik wil gewoon toegang tot die schijf zodat ik dingen kan overzetten zoals adressen Outlook etc.

Ik heb de bevoegdheden in de oude hardisck omgezet naar mijzelf en de oude eigenaar (was ik zelf) is nu weg.
Idereen heeft nu bevoegdheid.

Dit ook nog even gedaan.

1. Start > Run "cmd" (this opens a command prompt window)
2. type--> diskpart (this will open another command window in a few seconds)
3. type--> list volume (this will list all of the volumes currently recognized in your system)
4. type--> select volume # (this number is going to be your external drive)
5. type--> attributes disk clear readonly

Nog steeds krijg ik bij het aanklikken van een map de zelfde beveiliging melding, geen toegang bevoegdheid bla blala bla
Nog steeds moet ik ieder individuele map weer eerst de bevoegdheden veranderen.
Microsoft:( wat een achterlijk gedoe.
Kan dat niet gewoon in een keer met de gehele schijf?
Wie heeft dit bedacht?

Ja dat heb ik allemaal gedaan en toch krijg ik bij het openen van een map steeds dezelfde melding.
Daar moet toch een progi voor zijn?
Het geberurd zeker vaker dat een computer er de brui aan geeft en dat men dan het een en ander van de oude schijf moet overzetten.
Echt wie dit bedacht heeft bij Microsoft?

Nou het probleem is nog steeds niet opgelost.
Bij elke map individueel moeten aanpassen en nu is alles overgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan