geen toegang tot persoonlijke documenten op 2e hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bilal Almasoudi

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
hoi,

ik heb om een 2e hd windows xp geinstalleerd, en wou de oude gaan gebruiken voor backup en dergelijke, maar nu is het probleem dat ik niet bij mijn documenten op de oude hd om mijn bestanden over te zetten. ik krijg de melding: toegang geweigerd. is hier iets tegen te doen?

Het lijkt er op dat je geen "eigenaar" meer bent van deze bestanden. Ik neem aan dat het om een NTFS bestandssysteem gaat. Wanneer je nu met de rechtermuisknop op de betreffende map klikt en je kiest voor eigenschappen, dan kom je daar het tabblad beveiliging tegen. Open beveiliging, ga naar geavanceerd en klik op het tabblad eigenaar. Kies de nieuwe eigenaar. vergeet niet om ook het vinkje bij "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" aan te vinken en klik op OK. Het kan wel even duren voordat hij klaar is met deze handeling, maar wacht maar even rustig af. Sluit het eigenschappen venster en probeer nu nog eens de map te openen.

Groetjes,
Neleke

bedankt voor je snelle antwoord, er staat helaas geen tabblad beveiligen. wel delen en aanpassen. het gaat wel om ntfs

Als je in Veilige modus inlogt krijg je het wel in beeld. Je zult wel XP Home hebben.

Tijs.

bedankt voor je snelle antwoord, er staat helaas geen tabblad beveiligen. wel delen en aanpassen. het gaat wel om ntfs

1. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
2. Klik in het menu Extra op Mapopties en open het tabblad Weergave.
3. Schakel bij Geavanceerde instellingen het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit.
4. Klik op OK.

Dan zou tabblad beveiliging er wel moeten zijn

1. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
2. Klik in het menu Extra op Mapopties en open het tabblad Weergave.
3. Schakel bij Geavanceerde instellingen het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit.
4. Klik op OK.

Dan zou tabblad beveiliging er wel moeten zijn

heel erg bedankt allemaal, had het hiero op stage gevraagd en dit hadden ze ook voorgesteld.

Mooi dat het opgelost is. Klik even (rechtsonder op de pagina) bij Status van de vraag even op: "Vraag is opgelost".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan