geen toegang tot router opeens

Status
Niet open voor verdere reacties.

bambi1515

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
8
hoi,

ik heb opeens geen toegang meer tot mijn router. het werd veroorzaakt door spam/trojan. hoe dan ook, toen ik mijn utorrent icoontje in het rood bleef ipv de normale groene, probeerde ik naar mijn router in te loggen maar ik kwam gewoon niet in.

http://img843.imageshack.us/img843/601/naamlooshg.png

ik heb bij een brouwser mijn gateway nummer( 192.168.1.254 getoetst,maar ik kreeg het volgende bericht:

De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

enig idee wat het probleem is?
 
het gaat hier om telfort adsl 20 mb,windows xp sp3,voor zover ik weet alleen windows fire wall,router is zyxel p-2602H-D1A,ten slotte het is gedraad verbinding. ik deel het nog met een andere huisgenoot.

ik heb een probleem met downloaden met utorrent. het icoontje blijft rood en op mijn log kreeg ik het bericht: "error opening windows firewall 0x80070005 toegang geweigerd"
 
Laatst bewerkt:
Gebruikte je hiervoor ook al Geen DHCP?
Want bij de meeste mensen staat die gewoon op On
 
Met dhcp zal jou router automatisch een IP adres enzo geven aan jou computer.
 
eerlijk gezegd weet ik niet of DHCP aan stond toen. Mijn ex-huisgenoot heeft wel ervoor gezorgd dat portforward goed ging bij me. maar nu na 4 maanden is er opeens een probleem. Heeft het te maken met mijn avg anti virus software?
 
Ik vraag me af of het probleem bij jou computer of bij de router ligt.

Heeft je huisgenoot wel gewoon een goede verbinding?
 
mijn huidige huisgenoot download niet. ik wel. ik heb problemen met utorrent daarom wil ik inloggen in mijn router maar toegang werd geweigerd. we hebben momenteel gewoon internet verbinding. internet verbinding werkt gewoon normaal.
 
Aah oke ik dacht dat je helemaal geen internet had :p
Welke windows versie gebruik je?
ik gok windows vista / 7?
 
alle benodigde informatie heb ik al bij nr 2 (bovenaan) geplaatst. antwoord is trouwens windows xp sp3
 
Na een beetje zoeken vond ik dat het MISSCHIEN in de firewall configuratie van AVG zou kunnen zitten, daar heb ik zelf geen verstand van aangezien ik Avast antivirus gebruik.

Je zou eens moeten proberen de firewall van AVG uitzetten en proberen te downloaden.
werkt dit dan wel dan ligt het aan de firewall van AVG.
 
@ ozwaf, denk het niet. Hier meermaals AVG gebruikt (ook op verschillende desktops), en geen problemen gehad om in mijn modem te komen.

@bambi1515

Reset je modem eens. (20 seconden lang het reset knopje inhouden met bijv. een naald, een pen heeft bij mij vaak zat gewerkt)
 
LOL, de modem/router is in de kamer van de verhuurder. Gisteren vertrok hij naar suriname om zaken te regelen en dat voor 3 weken lang. de kamer is op slot. zucht. dat wordt dan even wachten.
 
sorry mensen, ik kan niet testen aangezien de verhuurder nog niet terug is. hij komt over 13 dagen terug. de router is in zijn kamer.

Probleempes, het gaat hier om router zyxel p-2602H-D1A,waar is het reset knop dat ik met een pen 20 sec moet inhouden? wordt er soms met letters aangegeven waar het reset knop is?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan