geen toegang tot webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
hallo allemaal

ik heb een webserver opgezet met xampp en ik heb port forwarding gedaan(ook gecontroleerd met canyouseeme.org) ik heb poort 80 geforward naar het ip-adres van de server en op de server een vast ip-adres ingesteld als ik nu mijn ip-adres dat ik van belgacom krijg ingeef in mijn browser dan krijg ik de melding 403 Forbidden, ik heb al vanalles geprobeerd(gegoogled ook)

ik ben ten einde raad hopelijk weten jullie wel raad

alvast bedankt hobie

Draait er al iets anders standaard op poort 80 (bijv. een windows home server (was bij mij het geval))?

Je zou natuurlijk ook een andere poort kunnen gebruiken (8080 bijv) en kijken of dat helpt

op poort 80 draait er normaal niks ik heb wel skype maar deze is ingesteld dat hij op poort 443 moet werken en in de router is er een portforwarding voor skype voor poort 21784.

Laatst bewerkt:
ik heb ook poort 8080 geprobeerd dit heeft geen effect

Laatst bewerkt:
als ik nu mijn ip-adres dat ik van belgacom krijg ingeef in mijn browser dan krijg ik de melding 403 Forbidden

Normaal kan je bij Belgacom niet via je intern netwerk op je public ip, bij ipv6 wel natuurlijk.

Jij in je eigen netwerk kan dus alleen via je LAN ip verbinden, vraag aan een kennis om te checke als je webserver draait door hun jou ip te geven of werk met een proxy site :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan