Geen toegang tot winxp comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timpie91

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
ik heb 2 pc's met router aan elkaar vebonden en het internet delen werkt. Maar ik kan vanaf mijn oude win98 comp niet op de bestanden van mijn winxp comp. Van de winxp comp naar de win98 comp lukt wel. Als ik van de win98 comp op de winxp comp wil komen, krijg ik de melding: "Geen rechten voor toegang tot bron."

heeft het iets met de beveiligingsinstellingen te maken op mijn winxp of is het iets anders?

alle hulp is welkom

Je zal de mappen moeten gaan delen, als je XP een NTFS bestandssysteem heeft moet je ook een wachtwoord toekennen.

Kijk eens in de help functie van XP hier staat het omschreven.

groetjes speedtouch

Hoi Timpie91,

Het volgende moetje op je winxp pc doen. Hier moet je als je op win98 aan log met bv KLAAS en als pwd 12345.

Deze gebruiker aan maken met het zelfde password. Op je windows xp computer.

Hierna moet het werken.

En als bovenstaande allemaal niet werkt zet het gast account dan eens aan om te kijken of het dan wel werkt

geen van alle werken. een tijd geleden had ik een bluetooth netwerk daarmee lukte het en toen opeens neit meer, nu nog steeds niet meer.

Ik zit met een zelfde soort probleem :(
Kan net als Timpie91 wel met computer met daarop XP in de computer met daarop 98, maar andersom niet. Bij mij vraagt de computer dan om een password, maar ik heb nooit een password opgegeven in de computer met daarop XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan