geen toegang win xp en 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjanvink

Banned
Lid geworden
13 aug 2002
hallo, ik heb verschillende pc's via router en switch met adsl verbonden en netwerk, adsl werkt overal perfect, lan games ook, ik kan ook op de windows 98 se pc komen, maar met bijvoorbeeld de win 98 se pc kan ik niet op die hdisk van xp komen, omdat ik dan geen toegang heb, ik kan ook niet met win xp op win 2000 hdisk komen of andersomgekeerd, hoe kan ik dan toegang krijgen,....

ow jahdeze computers zijn allemaal van mij, dus ik zou het liefst willen zorgen dat ik volledige toegang heb zonder dat gedoe met die wachtwoorden enzo., hoe kan ik dat makkelijk doen dat ik in win xp en 2000 kan komen.

en ik heb 100mbps netwerk kaarten erinzitten, maar het versturen als ik dat probeer naar win 98 duurt zo vreselijk lang, waar kan dat aan liggen, en kan ik daar nog wat aan veranderen...

MVG Gertjan Vink

Makkelijkste oplossing is door op elke PC dezelfde username + password te gebruiken. Dan is het probleem met passwords e.d. weg.

want allebei de pc's staan op mijn naam (gertjan vink) en staan in zelfde werkgroep, alleen bij inlog op die xp pc vraagt hij om wachtwoord, ik heb op xp gastaccount al ingeschakeld, wat moet ik doen, bij die windows 2000 machine is het hetzelfde liedje.......

dat heb ik al gedaan, maar dan krijg ik nog steeds het zelfde, en op die win xp machine kan ik ook al niet inloggen. alleen als ik op de hdisk van win 98 wil komen geeft dat geen problemen.... wat moet ik doen......

want ik heb al alles met die gebruikers toevoegen geprobeerd maar dan weet ik niet wat ik exact moet invullen :(

wil je me niet ff helpen hoe ik dat moet doen

werkgroep : thuis
over al gebruikersnaam Gertjan Vink

pc win xp : P4

pc win 2000 : Celeron

pc win 98: pentium1

dat zijn de namen die ik de pc's gegeven heb, die pentium 1 gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, maar het gaat er maar om dat ik bij die xp machine en win 2000 machine ingelogd kom......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan