geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
255
Ik heb een xp computer van boven aangemeld op mijn netwerk onder de groep mshome.
Nu kan ik hem beneden wel zien maar er niet op kijken.
En vanaf boven kan ik niet naar de computer beneden kijken, deze is wel gedeeld en ook aangemeld bij ms home.
Dit is ook een xp.
Een andere xp computer kan wel beneden kijken en ook kan ik van beneden naar deze andere computer kijken.
Wie weet wat ik nog moet doen?
Ik denk dat het toch een of andere instelling moet wezen.
 
Als je de andere computer wel kunt zien in het netwerk maar niet de gedeelde mappen kunt inkijken dan heb je hoogstwaarschijnlijk hiervoor niet de rechten.
Zorg dat je op beide computers inlogt als administrator/beheerder met alle rechten.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik me aanmelden als beheerder met alle rechten.

Want je hebt gelijk ik kan wel pingen naar de andere computers en alle pakketjes worden verzonden en weer ontvangen.
 
Wijzig je account met beperkte rechten in een account met beheerders rechten (= alle rechten)

Ga naar configuratiescherm, kies gebruikers.
Kies daar jouw account(gebruiker) wijzigen
Dan het type account wijzigen en
wijzig je account dan in computer-beheerder.
Daarna opnieuw aanmelden.

Deze wijzigingen kun je echter alleen doen als je
aangemeld bent als beheerder. Je moet je dus eerst met een account aanmelden dat het beheerdersaccount heeft !
Het kan zijn dat alleen de administrator het beheerders-account heeft.
Log dan daar in.

succes
 
De andere PC waar je de mappen wilt inzien is die ook als beheerder aangemeld ?
 
Ja, die is ook beheerder.
IN mijn netwerklocaties staan er geen mappen van die computer terwijl er van andere computers wel mappen staan.
Maar ga ik naar zoeken van computers in werkgroepen dan staat de computer er wel in.
Ik heb de mappen ook gedeeld.
 
Weet je ook hoe het opgelost is?
Dat is voor ons ook wel interessant.
 
Het probleem is niet opgelost.
Ik kan wel pingen naar die computer boven maar niet vanaf de computer naar beneden.
Hoe kan dit nu?
 
Firewall aanstaan? (check de interne firewall van XP)
 
1 Als je met pingen de computer niet kan vinden kun je er vanuit gaan dat deze daadwerkelijk geen verbinding hebben !
2 De computers die je met elkaar wilt zien staan die ook in dezelfde werkgroep, en heb je die werkgroep bij het delen toegang gegeven.
3 Mijn ervaring..
Ik heb 2 PC en een laptop met elkaar aan een netwerk.
Als ik de laptop aansluit dan zien de andere 2 PC soms mijn laptop niet meteen dat duurt soms even.
Dit kan ik versnellen door bij beide computers bij netwerklocatie's een opdracht tot verkennen te geven.
Je ziet dan dat ze samen even communiceren en daarna zijn ze bij elkaar wel bekend.

Hopenlijk kan dit helpen je probleem op te lossen.

Jan
 
Firewall van xp staat uit.
Ik heb ze allebei in werkgroep mshome staan.
Beneden kan ik de computer wel in de werkgroep zien staan maar ik kan er niet heen.
Als ik boven naar de werkgroep mshome wil gaan d.m.v. zoeken computers in werkgroepen dan geeft hij gelijk al an dat ik geen toegang heb tot een werkgroep terwijl ik hem wel gewoon aangemeld heb.
 
Staan op beide PC's het internet protocol op TCP/IP
zie netwerkverbindingen/LANverbinding/eigenschappen/TCP-IP
En als je een IP adres hebt ingegeven (ipv automatisch kiezen)
staat dan het subnetmask en evt de gateway gelijk.
Veel meer kan ik niet meer bedenken,
maar misschien krijg je hulp van anderen op dit forum.

Jan
 
Het is opgelost.
Er bleek bij levering van de pc een norton antivirus bij te zitten en daar zat ook een firewall bij, na het uitzetten deed hij het meteen goed.
Iedereen bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan