geen toegangs machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo. heb de volgende melding wel heel vaak als ik bepaalde programma's wil gaan draaien. voornamelijk dus bij .exe files die normaal probleemloos opstarte voorheen. (vooraf nieuwe instalatie)

ik krijg dan deze melding:

kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

wie weet raad?

ik heb win 7 ultimate 64 bit versie.

Het eerste waar ik aan denk is systeemherstel uitvoeren:thumb:

Laatst bewerkt:
Nee dat is waar. Maar ondanks dat het niet vermeld staat, zou het een oplossing kunnen zijn.
Je vorige vraag was echter waarom? en niet hoe?
Heb je daar nu een vraag over?

Laatst bewerkt door een moderator:
maar we hebben het over mijn vraag en heb nog geen oplossing.

hoewel... idd bij punt 3 volgens je link staat er bij om te proberen onder een andere acount naam in te loggen die die toegangs rechten wel geeft.

ja we leuk, maar ik heb administratie als enigste gebruiker, en weet verder niet veel vanaf om hier dingen aan te veranderen in win 7.

Ik kan bv een gast acount aan maken, is dit dan de bedoeling?
en welke instellingen moet ik dan bv ingeven/aanvullen om het werkende krijgen???

edit: het heet hier helpmij, en maakt niet uit als men dingen wilt proberen. alleen blijft altijd de risico van de gebruikers zelf (ik dan) om het uit te voeren wat hier wordt gezegt. vandaar dit topic, of we er samen uit komen.
tevens bedankt voor de reacties's:thumb:

Nee. Er staat: Waarschijnlijk zijn de mappen en bestanden gemaakt onder een account met administratorrechten en computert u nu onder een account met beperkte rechten. De oplossing is opnieuw inloggen onder een andere accountnaam, met voldoende rechten om deze beveiliging te ontlopen.

Test dit eerst eens uit. Toetscombinatie [windowstoets+r] -> typ: control userpasswords2 -> klik op een account en vervolgens op Eigenschappen en daarna op tabblad Groepslidmaatschap. Als je zeker weet dat je gelijk hebt wat je zegt, denk dan aan malware of een virus. Scan met http://www.eset.com/home/products/online-scanner.
Vink wel bij scan settings Remove found threats uit (zie afbeelding)om zelf er de controle over te houden...

01_08.png

Succes.

gedaan maar alles is perfect. logisch... heb een complete nieuwe instalatie gedaan en parties verwijderd.
Bij: Groepslidmaatschap zie ik administrator aangevinkt staan. ik heb deze veranderd naar standaardgebruiker. klik op toevoegen en dan op ok. en sluit af met ok. en windows geeft aan. dat hij de wijziging doorvoert door eerst als gebruiker af te melden, klik hier om jezelf af te melden. dat doe ik. dan gaat hij ff uit, en spring aan bij aan klikken van de ADMINISTRATE GEBRUIKER:mad:

Hij onhoud de instelling dus niet. er is duidelijk iets mis, ik ben een administratie gebruiker. lijkt er nu volledig op dat me pc de hele controlle heeft overgenomen van mij. ik ben de enigste gebruiker, maar heb echter weinig toegang dan.

wat nu:confused:????

sorry snap er totaal niets meer van.

ik ben aangemeld als administrator. en kan geen andere gebruikers aan klikken omdat die er niet zijn/bestaan.

Administratie gebruikers hebben geen volledige toegang tot sommige bestanden e.d. maar een standaard gebruiker weer wel.
nu moet ik je volgende stappen plan proberen maar vind het enorm riskant. andere profiel maken, bestanden kopieren. etc.... phoe! wat een werk!
is het echt zo slecht gesteld met windows 7 gebruikers??? heb toch echt de window's 7 instaltie goed geinstalleerd. heb nooit problemen eerlijk gezecht.

wat moet ik nu doen
? vind dit alles beetje vage boel worden nu, en eerlijk gezegt te veel gerommel om het opgelost te krijgen.
wat voer ik uit???

l.s. belangrijkste vraag: los ik het hiermee op?

wat moet ik nu doen
? vind dit alles beetje vage boel worden nu, en eerlijk gezegt te veel gerommel om het opgelost te krijgen.

Ik begrijp je verwarring, maar duidelijk is dat het probleem ligt in je account. voor de duidelijkheid: een administroraccount heeft alle rechten, andere accounts zoals een gastaccount weer niet...
l.s. belangrijkste vraag: los ik het hiermee op?
Ik durf hier geen 100% garantie voor te geven, maar de kans is zeer groot dat dit het gaat worden.

Tenslotte zou ik dit willen voorstellen:
Reparatie-installatie Windows 7 Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Maar dat alleen als het beschadigd gebruikersprofiel herstellen niet werkt...
Succes.:thumb:

Ik begrijp je verwarring, maar duidelijk is dat het probleem ligt in je account.

ben ik met je eens. het bestand dat ik wil openen heeft rechten nodig om te kunnen openen. met een administratie accoutn gaat dat niet dus...? >> andere acount maken? en zo ja hoe en welke?

voor de duidelijkheid: een administroraccount heeft alle rechten, andere accounts zoals een gastaccount weer niet...

logisch als gast dat je minder rechten hebt. logisch dat je als administratei meer rechten hebt. maar volledig? nee niet waar. ik krijg het bestand toch niet ge-opend? heb toegangs rechten ervoor nodig. volgens je vorige post's haf je het over groeplidmaatschap van de administratie gebruiker... zie hier staan dat de standaardgebruiker alle rechten heeft en de administrator rechten die mogelijk wachtwoord nodig moeten hebben. dit laaste staat aangevinkt en kan niet worden veranderd. (kan wel aan vinken, maar onthoud de instelling niet. zal morgen ff proberen misschien via veilige modus?)

Tenslotte zou ik dit willen voorstellen:
Reparatie-installatie Windows 7

ik krijg het idee dat je 2 dingen door elkaar haalt.
ik heb een schone instalatie, hoe kan nu iets spontaan direct erna fouten bevatten in het gebruikers profiel? ja ok het kan.... maar wel heel sterk. alles funcioneert verders.
heb echt 100% geen virus,spam of malware. ben een evaren pc gebruiker maar weet van win 7 weinig af, weet wel wat ik doe en hoe enz... maar ik vermoed dat jij denkt dat ik een virus o.i.d. hebt.

Sorry voor me reactie erop, en het langer maak dan het is, maar het is een irritant probleem en zie het niet zo zitten om bepaalde dingen uit te voeren die niet de 100% zekerheid geven. ik wil eerst onderzoeken of het overeenkomt met het probleem wat ik heb. vind geen logica in je uitleg. (niet verkeerd bedoeld)

Zit toch te denken dat ik iets moet doen met die instelling te laten bewaren in de groeplidmaatschap zoals je omschrijft. hier zit toch denk ik de fout? waarom onthoud hij niks?????? (zoals ik net typte, ik ga morgen ff proberen via veilige modus) edit resultaat hierna. w.v.

Hoi,
even een belangrijke vraag, die schone installatie is dat met een legale Windowsversie gedaan of niet? Daar bedoel ik verder niets mee hoor maar het kan wel belangrijk zijn voor de oorzaak van je probleem.

Als je nou gewoon eens de instructies opvolgt, i.p.v. de aangeboden hulp te bekritiseren, word je probleem mss opgelost. Een gebruikersprofiel is nl. een verzameling instellingen waarmee de computer eruitziet en werkt zoals je wenst.

Voer de instructies uit in een beschadigd gebruikersprofiel herstellen. Kijk voor meer informatie in de help van Windows. [windowstoets+F1]Toetscombinatie -> typ: gebruikersprofiel en zie hier je bv. een ander gebruikersaccount maakt.

En waarom probeer je overigens geen systeemherstel? (zie post#2) Ik heb zelf het op deze manier al eens opgelost, mocht je daar geïnteresseerd in zijn...

Onnodige quotes verwijderd.
Wil iederen graag opletten wanneer en waarom je quote !

raar of niet.

heb het opgelost gekregen door in veilige modus op te starten.

nu werkt het wel zoals het moet. (in veilige modus)

heb ik later echter weer een probleem met een bestand of foutmelding zoals deze hierboven beschreven staat, dan pas ik zeker die toepassing toe die je me geboden hebt. maar vond het veel werk en gedoe, en vond het risico groter dan eerst dingen te proberen.
hoewel ik zelf dacht misschien kan ik via veilige modus dingen wel opslaan, in die groepsgebruiker. maar hellaas ook via veilige modus slaat hij niks op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan