Geen TV out met Nview

Status
Niet open voor verdere reacties.

wasbeertje

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Ik krijg met geen mogelijkheid een tV-out signaal van mijn asus V9520 VS (FX5200) met Nview naar de TV. Ik heb de manual van versie 2.0 gedownload, gevolg: 181 pagina's tekst, maar zoeken op alle lettercombinaties in TV-out levert 0 resultaten op. Het is een onoverzichtelijke bende aan instellingen met veelal absurde zaken "Conformerend Open GL klemgedrag activeren" (?) "Spoor Overlay rotatie" (?). Daar kun je een complete kennisquiz mee opzetten.
Vraag is: Hoe kun je met Nview een composiet TV-Out signaal naar je TV krijgen?
P.S. Tvtool werkt niet op deze kaart, crasht in de Nvidiamodule die dat regelt (NVCPL.DLL) bij alle 3 drivers die ik heb geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Heb je detonator versie 44.03 ook geprobeerd? (schijnt tot nu toe de beste te zijn)

Het is altijd een beetje onhandig om de Nederlandse vertaling te gebruiken, omdat zowat alles op het internet over de Nvidia drivers in het Engels gedocumenteerd is en je dus weer moet gaan terugvertalen.

Desalniettemin zou de optie voor tv-out zich in een apart gedeelte (meestal iets van Display(Weergave) ofzo) moeten bevinden, niet bij de technische opties zoals die voor OpenGL en Direct3D.

Er is ook een andere methode: met het programma TvTool kan je handmatig de Tv-out functie aanzetten. Het is ook compatible met de populaire GeForce kaarten dus ook prima door jou te gebruiken. Een echte aanrader!

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Zal versie 44.03 proberen, maar ik vraag me af of die versie de FX5200 al ondersteunt.

Tvtool was ook het eerste programma waaraan ik dacht, maar helaas, het werkt gewoon niet op deze FX5200 met win98Se. Crasht in bovengenoemde DLL.

Ben inmiddels alle menu's en submenu's nagegaan, geen opmerking over Tv-out gevonden, ik weet alleen dat er TV out op de kaart zit (en een keurige Svideo out en Composiet out nog wel). In de manual staat ook dat het kan, maar hoe je die krijgt blijft me een raadsel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan