Geen uitgaande mail...

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Berichten
398
Beste,

Een lastige vraag.
Een collega van me heeft net een nieuwe laptop gekocht (medion aldi).
Hij heeft hem verbonden met het net, werkt allemaal perfect (draadloos).
Nu heeft hij de mailinstellingen van zijn oude pc overgenomen.

Hij is aangesloten via scarlet.
Nu kan hij enkel maar mail ontvangen maar niet versturen.
Toch is de SMTP uit goed ingevuld.

Hij heeft dan na lang zoeken de hulp van scarlet ingeroepen.
Die hebben hem iets laten doen via telnet en vertelden dat blijkbaar toch alles ok was en het bij hun wel binnen kwam.

Hij krijgt dus telkens een fout bij verzenden (iets met 0x800).
Nu heeft hij z'n antivirus en firewall reeds uitgeschakeld, maar nog steeds geen uitgaande mail.
Kan het aan de router liggen?
Ik stelde hem voor om hem rechtstreeks aan de kabel te hangen zonder draadloze router ertussen.

In elk geval werkte het met z'n vorige pc en dezelfde mailsettings wel.


Hebben jullie nog oplossingen of tips? :confused:

Bedankt,
 
Welk email programma?
Dan kan ik je topic verplaatsen, want het is zeker geen mail-server.
 
Blijkt me nu dus om een routerprobleem te gaan.
Hij heeft de router eens uitgeschakeld (rechtstreeks via kabelmodem aangesloten) en nu lukte het wel.

Het is een sweex router.
Iemand enig idee welke settings moeten worden aangepast?

PS: wie kan dit bericht verplaatsen naar het juiste forum?:o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan