geen uitstarling in de website, zelfs niet na opnieuw herbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Mijn website toont totaal geen uitstraling.
Ik vraag in een poll wat ze er van vinden, maar de meeste stemmen gaan "niet mooi"

Tja... ik heb weinig reactie's op:
"te druk" of "ingewikkeld" of "te donker"

Wat is er dan toch niet goed aan? ik werk me kapot eraan, maar t lukt me echt niet, en niemand helpt me echt mee hoe t wel moet

http://www.hitdance.nl

Overall ziet je website er goed uit hoor.
Het gebruikte lettertype is wat simpel, zou naar mijn mening al schelen als je een wat flitsender lettertype gebruikt, of misschien gewoon VET maken.
Je tekst in bijv. het onderdeel DJ-Team valt haast niet op.
Verder zou ik me niet te veel aantrekken van wat anderen er van vinden.

Belangrijke vraag is natuurlijk ook: Wat wil je bereiken met je website?
Is ie puur informatief, wil je mensen overhalen om lid te worden etc. etc.?

Als ie puur informatief is dan zou ik me er niet te druk over maken verder.

Groeten Marcel

Hey djeric!

Volgens mij wil je graag wat tips, en veel informatie uit een pol is niet te krijgen.
Hierbij mijn mening:

Ontzettend veel verschillende kleuren echt een toverbal in me hoofd als ik dit in één oogopslag zie.
Ik zie wel het idee met de header/banner die mooi met de kleuren overlopen met de vakjes aan de zijkanten van de website.

Er wordt gebruikt gemaakt van veel verschillende plaatjes van verschillend kwaliteit, zo is de tekst in de banner erg scherp en het plaatje op de achtergrond is een beetje wazig.

Ook de achtergrond bestaat uit de zelfde vakjes met wazige zwart witte vegen.

Het menu zou je kunnen op pimpen door een apart venster er omheen te zetten. en/of misschien de lettertype aan te passen.

Overal had ik persoonlijk wat rustigere kleuren gebruikt! de fel witte tekst op zwarte achtergrond is erg prikkelend in me ogen.

LETOP!

Dit zijn enkel wat tips overal vindt ik het erg netjes gedaan en had het niet beter gekund!

Misschien heb jij wat aan deze tips en kan je het uitwerken :D

Over het uiterlijk valt te twisten, smaak is nogal persoonlijk. Maar kijk ook eens serieus naar de teksten. Deze bevatten nogal wat grammaticale fouten.

Was me nog niet eens opgefallen dat er feel taalvouten in zitten. ;)
Ik zie bijv. aprreski en dan weer apresski terwijl het après-ski moet zijn en zo staan er nog feel meer taalvouten in.

Het woord Nederlands behoor je met een Hoofdletter te sgrijven.

Gooi er eens een spellingscontrole oferheen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ga me best doen, en wil de volgende citaat uit jullie antwoorden halen.
is het juist dat ik:

* Me teksten grondig aanpak aan spelling fouten en correcte zinnen?
* De felle kleuren terug breng naar iets minder fel? (voorbeeld 1% oranje of 100% oranje... dat ik meer op 50% moet gaan zitten?)
* De teksten in menu, inhoud e.d. aan te passen naar een moderne letter type... (iets anders dan standaard?)
* Achtergrond 1 neutrale kleur te geven. (b.v. enkel zwart, i.p.v. plaatjes, of andere achtergrond vormen?)
* de plaatjes alles in .png te maken, of in .gif? dit om de kwaliteit te verbeteren? (dus geen .jpg meer)

Voorbeelden van radio stations die goed lopen, maar ik persoonlijk slechte websites hebben (mijn mening) zijn:
http://www.radiomagic.nl/
http://danny-heijt.wix.com/radio-depromoter
http://www.bvrradio.nl/

De kwaliteit van je plaatjes zal niet verbeteren door er gif of png van te maken.
Het gaat erom waar je de plaatjes vandaan haalt, de ene is wazig en de andere scherp.

Neem bijvoorbeeld het plaatje Auto DJ, die is erg wazig en die eronder (pictogrammen) zijn weer haarscherp

Je gastenboek lijkt wel of het met een ouderwetse typmachine is getypt ofzo.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Het gaat erom waar je de plaatjes vandaan haalt, de ene is wazig en de andere scherp.

Neem bijvoorbeeld het plaatje Auto DJ, die is erg wazig en die eronder (pictogrammen) zijn weer haarscherp

Je gastenboek lijkt wel of het met een ouderwetse typmachine is getypt ofzo.

Groeten Marcel

echter had ik bij t maken van websites toch wel iets gelezen dat er degelijk kwaliteit verschil in zat tussen .jpg en .gif en .png e.d.
Maar alsnog ik zie t verschil nu ook, valt mij niet echt op omdat e inspiratie beetje op gehouden is en ik het niet meer zie.
Ik zelf houdt van kleur, niet te drukke inhoud en simpele menu.

mijn website nu is niet moeilijk te bedienen, maar wel moeilijk te lezen...
In mij persoonlijkheid kan t ook zitten.

iedereen loopt in de mode, terwijl ik zoiets heb van ... laat t maar hangen, ik zoek liever iets ouderwets. (wat vroeger in de mode was)
kortom... zit in de karakter, en daar kan je weinig in verbeteren, maar dankzij deze topic geraak ik verder.

:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan