Geen uitzonderingen toestaan (Firewall) in/uit schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jkanters

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
hallo,

ik ben opzoek naar een manier om het vinkje van (windows xp) firewall aan en uit te zetten. ik weet al hoe ik firewall helemaal aan en uit moet zetten:
Code:
Dim psi As New ProcessStartInfo("netsh", "firewall set opmode disable")
            psi.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Hidden
            Process.Start(psi)
[disable veranderen in enable zorgt ervoor dat het weer aangaat) Maar elke keer als ik mijn firewall via deze code aanzet vinkt hij niet de optie "geen uitzonderingen toestaan" aan. (dit kan je vinden onder configuratie scherm -> windows firewall) en het is juist de bedoeling dat hij dit wel doet.

het mag ook zo zijn dat hij met de ene command het vinkje aanzet en de andere command het vinkje uitzet.

Iemand een idee?

alvast bedankt!

Volgens mij kan dat met hetzelfde commando als boven maar dan het format:

"netsh", "firewall set service ... disable"

volgens mij zijn er slechts 3 services die standaard doorgelaten worden.:

RPC and DCOM traffic, file and printer sharing en UPnP traffic. Door deze 3 items ook te disablen krijg je hetzelfde effect. Mogelijk dat er een call is die de firewall ineens in die mode zet, maar ik ben geen expert daarin.

bedankt ik ben al een stukje verder.

met deze code wordt het vinkte aangezet:
Code:
Dim psi As New ProcessStartInfo("netsh", "firewall set opmode mode = enable exceptions = disable")
            Process.Start(psi)

nu moet ik alleen een manier zien te vinden dat het programma kan kijken of mijn firewall wel of niet aanstaat

Er is wel een manier via COM, maar die werkt alleen specifiek voor windows XP SP2/3.

netshell ondersteund "netsh firewall show mode". De output daarvan geeft het antwoord en werkt in XP/W7, maar ik weet niet of je dat via je huidige methode kunt aanroepen.

Hoe krijg ik deze code nu werkend?

Code:
If GetAsyncKeyState(Keys.NumPad0) <> 0 Then
            'Alt ingedrukt.'
            Dim psi As New ProcessStartInfo("netsh", "firewall set opmode mode = enable exceptions = disable")
            Process.Start(psi)

Threading.Thread.Sleep(750)

Dim psi As New ProcessStartInfo("netsh", "firewall set opmode mode = enable exceptions = enable")
            Process.Start(psi)
        End If

het klopt dat hij na 750ms weer uitgaat. maar ik krijg een error bij die 2e 'psi'. how los ik dit op?

Je probeert PSI 2 keer te "Dim"en je kunt een tweede variabele aanmaken of PSI hergebruiken zonder proberen opnieuw aan te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan